با تأکید بر ضرورت برقراری ثبات در این کشور؛

اتحادیه عرب از تشکیل کابینه جدید لبنان استقبال کرد

اتحادیه عرب از تشکیل کابینه جدید لبنان استقبال کرد

یک عضو دبیرخانه اتحادیه عرب با ابراز امیدواری نسبت به تشکیل کابینه جدید در لبنان، از حمایت بی وقفه این اتحادیه از تسریع روند پیشرفت لبنان به سوی وضعیتی باثبات تر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، «احمد ابوالغیظ» رئیس اتحادیه عرب از تشکیل دولت جدید در لبنان آنهم پس از پشت سر گذاشتن بحرانی یکساله استقبال کرد.

در همین راستا نیز یک عضو دبیرخانه این اتحادیه اظهار کرد: امید مردم لبنان به تشکیل دولت جدید و اقدامات اصلاحاتی که در چارچوب قوانین اجرایی خود اتخاذ خواهد کرد، گره خورده است.

وی افزود: «اقدامات اصلاحاتی دولت [نجیب] میقاتی در کاهش بحران اقتصادی و انسانی که مردم لبنان با آن مواجه هستند، سهم بسزایی ایفا می‌کند».

این عضو دبیر خانه در پایان سخنان خود افزود: «اتحادیه عرب به حمایت از لبنان برای خروج از شرایط دشوار فعلی و ورود به وضعیتی با ثبات‌تر ادامه خواهد داد».

پیش تر «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز نسبت به تشکیل کابینه جدید در لبنان واکنش نشان داده بود.

مکرون ضمن استقبال از اقدام سیاستمداران لبنانی در پایان دادن به بحران عدم تشکیل دولت در این کشور تأکید کرد: «این گامی که برداشته شد، بسیار ارزشمند است. تمام سران لبنان باید به قوانین و اصلاحات ضروری که می‌بایست در کشورشان ایجاد شود، پایبند باشند تا بلکه از این طریق کمک‌های بین‌المللی به لبنان وارد شود».

کد خبر 5301546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha