۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

کردستانی‌ ها حق بزرگی بر گردن نظام دارند

کردستانی‌ ها حق بزرگی بر گردن نظام دارند

سنندج- نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: امیدواریم با تلاش مدیران و مردم زمینه توسعه و پیشرفت بیشتر این دیار فراهم شود چرا که کردستانی ها حق بزرگی بر گردن نظام دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در دیدار با امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در حکم رهبر معظم انقلاب به بنده آمده که منطقه کُردی حق بزرگی بر گردن مردم ایران دارند که این جدیدترین تعبیر معظم‌له از این منطقه است.

وی عشق به اهل بیت، وفاداری به مرز و بوم، همراهی و تلاش برای حفظ کیان اسلامی به صورت هوشمندانه و مبارزه با دشمن بیرونی و عناصر ضدانقلاب را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: باید تحقق منویات رهبری در دستور کار قرار گیرد کمااینکه در ۱۳ ماه اخیر حضور بنده در استان، همواره در این راستا گام برداشته‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: کردستان با تقدیم پنج هزار و ۴۰۰ شهید انصار و ۱۸ هزار از شهدای مهاجر که در این سرزمین به شهادت رسیده‌اند، بعد از خوزستان منطقه شهادت‌خیز کشور بوده و همچنان هم‌اکنون نیز مردمان این دیار برای حفظ انقلاب جان می‌دهند.

وی استان کردستان از افتخارات نظام خواند و افزود: سپردن فرماندهی نیروی دریایی یکی از مهمترین جایگاه‌های جمهوری اسلامی به یکی از فرزندان بومی این دیار، افتخاری بر افتخارات کردستان افزوده که ضمن خوشحالی و احساس شعف و شادی، باورهای مردم نسبت به اعتماد و اهمیت قائل‌شدن نظام به نیروهای بومی این دیار، بسیار بیشتر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی با روحیه جهادی و شبانه‌روزی برای حفظ نظام و ارتقای امنیت مردم استان تلاش می‌کنند، افزود: همچنین علما و روحانیون کردستانی که بیش از هزار نفر از آنان را از نزدیک ملاقات کرده و منزل آنها رفته، علی‌رغم کمبود امکانات با سعه صدر و مناعت طبع حامی و دوستدار انقلاب هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه به وضعیت کردستان امیدواریم، اظهار کرد: خوشبختانه تحولات خوبی همچون پروژه راه‌آهن و فرودگاه سقز که در آستانه بهره‌برداری بوده، در استان انجام شده که امیدواریم با تلاش گذشتگان و نیروهای جدید زمینه توسعه و پیشرفت این دیار بیشتر فراهم شود چراکه حق مردمان کردستان بیشتر از اینهاست.

امیر دریادار شهرام ایرانی نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همرزمانم در فرامرزها در مبارزه با استکبار جهانی مظلومانه به شهادت رسیده‌اند اما راهشان همواره با اقتدار ادامه دارد.

وی اقتدار و عظمت کنونی کشور را مرهون خون پاک شهدا و درایت، فرماندهی، رهبری و سیاست بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: پرچم مقدس جمهوری اسلامی با افتخار در گوشه گوشه دنیا می‌درخشد و پرمعنا به اهتزار درآمده است.

امیر ایرانی با بیان اینکه امروزه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همان رسالت دوران دفاع مقدس را انجام داده و شاه‌راه‌های اقتصادی و امنیت عمق دریا کشور را حفظ کرده است، افزود: در زمان جنگ محدوده عملیاتی در تنگه هرمز بود و ضمن تحت پوشش قرار دادن مسیر، ۱۰ هزار فروند شناور را اسکورت کرده که تنها ۲۵۰ فروند آن مورد اصابت قرار گرفت و از این تعداد نیز زیر ۶۰ فروند آسیب دید و تمامی شناورها به سلامتی به خلیج فارس رسید و توانستیم جنگ را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ به سمت بهسازی تجهیزات رفته و به عنوان نیروی تخصصی و تجهیزات‌محور در دریا اقتدار پیدا کردیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از سال ۵۹ آموزش‌ها در نیروی دریایی بومی و در داخل کشور انجام خواهد شد در حالی‌که در گذشته این‌گونه نبود و بایستی در خارج از کشور آموزش‌ها دیده می‌شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهه ۷۰ فرمانی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساخت ناوشکن صادر شد، ادامه داد: در همین راستا نخستین ناوشکن جماران توسط رهبر معظم انقلاب استحقاق عملیاتی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات زیردریایی توسط خود جوانان بومی کشور ساخته می‌شود، اعلام کرد: در آخرین مأموریت مسیر ۴۵ هزار کیلومتری را در ۱۳۰ روز با اقتدار انجام داده و در قالب یک ناوشکن پرچم جمهوری اسلامی را نمایش خواهیم داد که این گوشه‌ای از افتخارات جمهوری اسلامی است.

امیر ایرانی با یادآوری اینکه نیروی دریایی مأموریتش را با شعار «راه ما راه حسین (ع) است» مقتدرانه انجام داده و این مهم در بدنه نیروی دریایی نهادینه شده است، عنوان کرد: سربازان وطن در عرصه دریا بیدار و هوشیار هستند و از سال ۸۶ اسکورت شناورها را مستقل و بدون نیاز به کشورهای دیگر انجام داده و دریانوردها با امنیت و آرامش کامل وظایفشان را انجام می‌دهند.

کد خبر 5316107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha