۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۹:۵۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

بودجه فرهنگی کشور باید افزایش پیدا کند

 بودجه فرهنگی کشور باید افزایش پیدا کند

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در سالیان اخیر بودجه فرهنگی کشور متناسب با تغییر ساختار حوزه فرهنگ، هنر و رسانه تغییر نکرده و باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدقاسم ناظمی در جمع خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت تغییر ساختار بودجه فرهنگی کشور، افزود: حوزه فرهنگ، هنر و رسانه نسبت به سال‌ها و دهه‌های قبل به جهت ساختاری شاهد تغییرات اساسی بوده ولی قوانین بودجه ریزی و برنامه ریزی متناسب با آن تغییر نداشته و معیوب است و این کار موجب شده تا دوباره کاری و احیاناً بی قانونی در این حوزه روی دهد.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر به شدت حوزه کیفی است، اظهار داشت: نبود آمایش سرزمین در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه از آسیب‌های این حوزه است چراکه برخی از مناطق مختلف کشور در حوزه فرهنگ و هنر دارای مزیت‌های نسبی بوده و برخی رشته‌های فرهنگی و هنری در آنها ریشه دارتر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سیاست گذاران و برنامه ریزان باید در سیاست گذاری و برنامه ریزی های خود به مزیت‌های نسبی مناطق مختلف جدی تر توجه کنند و در این مناطق در کنار توجه به سایر رشته‌های فرهنگی و هنری، مزیت‌های نسبی را در اولویت قرار دهند.

ناظمی، ادامه داد: در استان‌هایی که از لحاظ سرمایه اجتماعی برخی حوزه‌های فرهنگی و هنری از جایگاه غنی و ویژه ای برخوردارند باید نسبت به سایر حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرند و در کشورهای پیشرفته نیز روال کار شناسایی و کشف مزیت‌های نسبی و توجه بیشتر به آن هاست.

وی با اشاره به اینکه کشور ما از خیلی جهات دارای مزیت‌های نسبی زیادی در حوزه‌های تاریخ، تمدن و فرهنگ و هنر است، یادآوری کرد: گردشگری تاریخی و فرهنگی از جمله مزیت‌های کشور ما بوده که می‌تواند بیشتر از گردشگری علمی و سلامت، گردشگران خارجی را جذب کند ولی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پنج درصد کل بودجه کشور به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص دارد، گفت: این بودجه شامل بودجه‌های جاری و عمرانی بوده و با آن نمی‌توان حوزه فرهنگ و هنر را توسعه داد.

ناظمی، افزود: با نگاه پنج درصدی به حوزه فرهنگ و هنر باید توقع پنج درصد نیز از این حوزه داشت و با این بودجه نمی‌توان چنان فعالیتی کرد که توجه مخاطب عمومی داخلی از فرهنگ بیگانه به فرهنگ خودی جلب شود.

کد خبر 5322777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha