بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی قم در پی شهادت شیعیان افغانستان

بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی قم در پی شهادت شیعیان افغانستان

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور پیامی نسبت به فاجعه تأسف برانگیز و غمبار شهادت شیعیان ولایت قندوز واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور پیامی نسبت به فاجعه تأسف برانگیز و غمبار شهادت شیعیان ولایت قندوز واکنش نشان داد.
متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قالَ علی علیه السلام: ضَمِنْتُ لِسِتَّةٍ عَلَی اللّه ِ الْجَنَّةَ، مِنْهُمْ رَجُلٌ خَرَجَ اِلَی الْجُمُعَةِ فَماتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ. (وسایل الشیعه / ج ۵ / ص ۱۱)؛ در محضر خداوند برای شش گروه ضمانت بهشت نموده ام، یکی از آنان کسی است که به قصد نماز جمعه از منزل خارج شده و در آن حال مرگ او فرا رسیده است.

بار دیگر کشتار ناجوانمردانه و غیر انسانی مردم بی گناه افغانستان غم بزرگی بر دل مسلمانان عالم نشاند. فاجعه تأسف برانگیز و غمبار شهادت شیعیان ولایت قندوز در نماز جمعه خشم آزادگان و مسلمانان جهان را برانگیخت اما قطعاً بر اتحاد مردم، مسلمانان و شیعیان افغانستان خواهد افزود.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع، مصیبت وارده را به مردم عزیز افغانستان، علمای آن مرز و بوم و بازماندگان شهدای حادثه تسلیت گفته و حمایت خود را از مسلمانان و شیعیان مظلوم افغانستان اعلام می‌دارد.

روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

کد خبر 5323201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha