۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵

مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور خبر داد:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از کسب وکارهای نوآور

تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از کسب وکارهای نوآور

آمل- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای حمایت مالی از طرح هایی که درحوزه فناورانه وکسب وکارهای نوآور هستند، در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر نورالله زاده بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه انعقاد تفاهمنامه با موضوع کسب وکارهای نوآور در خصوص محورهای تفاهم نامه امضا شده گفت، این تفاهمنامه در راستای توسعه کسب و کارهای دانشجویی و دانش بنیان انجام شده است.

نورالله زاده به محورهای مهم این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: حمایت در برگزاری رویدادهای خلاقانه و برتر برای دانشجویان که با فرهنگ کارآفرینی آشنا شوند و هر کسی که صاحب طرح و ایده‌ای در این بخش هست با هماهنگی دانشگاه کمیته‌ای تشکیل و این طرح‌ها پردازش و بررسی شود.

وی ادامه داد، از هم اکنون که شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها شروع شده تا اسفندماه امسال این طرح‌ها و ایده‌های دانشجویی دریافت و طرح‌هایی که قابلیت تجاری سازی داشته باشد، به عنوان طرح برتر انتخاب و حمایت مالی خواهند شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه حمایت مالی از طرح‌ها در گام نخست با رقم‌های پایین شروع می‌شود، تصریح کرد، حداکثر تسهیلات پرداختی و حمایتی از طرح‌هایی که به مرحله تجاری سازی رسیده باشند، تا سقف یک میلیارد تومان خواهد بود.

نورالله زاده، راه اندازی صندوق جسورانه به عنوان نخستین صندوق مالی که از طرح‌ها و ایده‌های حمایت می‌کند با اخذ مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به عنوان دومین محور این تفاهم نامه اشاره کرد وگفت: این صندوق از طرح‌هایی که در مرحله ابتدایی هست و نیاز به مشارکت وتامین مالی برای پیشبرد برنامه‌ها نیاز دارد، حمایت مالی خواهد کرد.

وی، راه اندازی مرکز شتاب بدهی با اخذ مجوز از معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری ونیز وزارت کار برای توسعه فعالیت‌های کسب و کارهای دانش بنیان اشاره کرد وگفت: با مجوزهایی که از دو نهاد گرفته می‌شود یک شرکت مشترک ایجاد و کسب وکارهایی که به مرکز شتاب هدایت می‌شود، با دانشجویان مشارکت می‌کند تا صاحبان ایده وطرح به مرحله رشد برسد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور همچنین از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای حمایت مالی از طرح‌هایی که در حوزه فناورانه و کسب وکارهای نوآور هستند در کشور خبر داد.

کد خبر 5326987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha