۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶

امام جمعه ابهر:

وحدت خمیر مایه عزت و پیشرفت است

وحدت خمیر مایه عزت و پیشرفت است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: وحدت، خمیر مایه عزت و پیشرفت هر جامعه است و همه باید این اصل مهم را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع)،گفت: حرکت امامان شیعه در طول تاریخ با هدف واحد، حفظ مکتب، هدایت امت، اتمام حجت، ناکام نمودن خصم و الگو شدن بر همگان همراه بود.

امام جمعه ابهر به میلاد پربرکت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت اشاره کرده و افزود: این مولود مبارک محور وحدت مسلمین و اخلاق و مهرورزی است و اگر امروز مبانی و سخنان پیامبر در جامعه اجرا و عملیاتی می‌شد ما هیچ مشکلی نداشتیم.

رحیمی با بیان اینکه وحدت، خمیر مایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی می گردد، گفت: چنانکه تفرقه و تشتت شکننده‌ترین عامل یک امت و ملت است و با کمال تاسف با وجود اینکه مسلمانان به لحاظ جمعیت، دومین آمار جمعیتی دنیا را پس از مسیحیان به خود اختصاص داده‌اند. اما به لحاظ چالش‌ها و مشکلات و آسیب و نزاع‌ها و اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی رکورددار هستند.

وی با بیان اینکه امروزه پیروزی در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در داخل کشور مدیون وحدت و همدلی خواهد بود، تصریح کرد: اگر کشورهای اسلامی همدل و همرنگ می‌شدند هیچ قدرت استکباری نمی‌توانست بر علیه مسلمانان کاری کند و امروز مسلمانان در بسیاری از نقاط جهان دچار چالش‌ها و درد و رنج‏‌های طاقت‏ فرسایی هستند.

کد خبر 5328128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha