۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۶:۱۳

با اعلام رسمی از سوی واشنگتن؛

آمریکا از شرکت در نشست مسکو درباره افغانستان کناره گیری کرد

آمریکا از شرکت در نشست مسکو درباره افغانستان کناره گیری کرد

آمریکا شرکت در نشست مسکو درباره افغانستان را رد کرد و گفته است که هیئتی از واشنگتن برای شرکت در نشست افغانستان به مسکو نخواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا شرکت در نشست مسکو درباره افغانستان را رد کرد.

این خبر را «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده و گفته است: نمایندگان این کشور هفته جاری به مذاکرات درباره افغانستان که توسط روسیه برگزار می‌شود، ملحق نخواهند شد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن در مذاکرات مسکو شرکت نخواهد کرد. پرایس افزود: گروه تروئیکا پلاس، یک انجمن مؤثر و سازنده بود. ما مشتاقانه منتظر مشارکت در جلسه این گروه در آینده هستیم، اما در موقعیتی نیستیم که این هفته در نشست مسکو شرکت کنیم.

روز پنجشنبه هفته گذشته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نشست قریب‌الوقوع مسکو درباره افغانستان با حضور نمایندگانی از طالبان افغانستان برای رایزنی درباره اوضاع در این کشور ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

نشست مسکو درباره افغانستان برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ و بر پایه مکانیسم شش طرفه با حضور نمایندگانی از روسیه، افغانستان، هند، ایران، چین و پاکستان تشکیل شده بود.

گروه طالبان حدود دو ماه است که کنترل افغانستان را به دست گرفته است و روسیه از طریق سفارت این کشور در کابل با نمایندگان این گروه ارتباط برقرار کرده و سفیر روسیه مأمور حفظ تماس‌ها با گروه طالبان شده است.

آخرین نشست مسکو برای حل مسائل افغانستان ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۹ به ریاست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برگزار شد.

کد خبر 5330982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احمد AE ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      0 0
      هدف امریکا این است که دیگر کشورها از جمله ایران را وارد بازار طالبان کنند و بعد از مدتی بعنوان حامی طالبان و اعلام این گروه به عنوان توریستی دوباره تحریم نماید