۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳

سخنگوی وزارت خارجه طالبان:

امیرخان متقی و «وانگ ئی» با یکدیگر دیدار خواهند کرد

امیرخان متقی و «وانگ ئی» با یکدیگر دیدار خواهند کرد

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان قرار است با وزیر امور خارجه چین دیدار کند اما زمان و مکان این دیدار هنوز مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان با انتشار پیامی توییتری اعلام کرد که «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه دولت موقت این گروه قرار است با وزیر خارجه چین دیدار کند.

بلخی در این توییت نوشته است که متقی امروز دوشنبه با سفیر چین در کابل دیدار و گفتگو کرده است و آنها در این دیدار درباره نشست بعدی متقی و وزیر خارجه چین توافق کرده اند.

طبق اعلام بلخی، زمان و مکان این دیدار بعدا نهایی خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان همچنین گفته ‌است که در دیدار متقی با سفیر چین در مورد از سرگیری صادرات «چلغوز» افغانستان به چین بحث شده و طرف چینی اطمینان داده است که همه شرایط را برای از سرگیری صادرات این کالا فراهم می‌کند و صادرات آن به زودی از سر گرفته می‌شود.

دولت پکن هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است.

پیشتر نیز «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین که از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس کشورهای گروه ۲۰ با موضوع افغانستان شرکت کرده بود، درباره وضعیت افغانستان گفته بود: افغانستان امروز در دوراهی صعود و سقوط حکومت قرار دارد و هنوز راه درازی برای رسیدن به صلح و ثبات باقی مانده است.

وزیر امور خارجه چین در این نشست چهار پیشنهاد ارائه داد که شامل اولویت دادن به مردم و کمک به افغانستان برای غلبه بر بحران انسانی، تشویق افغانستان به حرکت به سوی توسعه فراگیر، برخورد قاطعانه با تروریسم و تلاش برای اقدامات مشترک همراه با اجماع عموم برای کمک به افغانستان، می شود.

کد خبر 5330417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha