۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵

دبیر رویداد پیشگام استان قزوین:

رویداد پیشگام به دنبال آموزش کنشگری صحیح در جامعه است

رویداد پیشگام به دنبال آموزش کنشگری صحیح در جامعه است

قزوین - دبیر رویداد پیشگام با اشاره به اینکه این رویداد به دنبال آموزش کنشگری صحیح در جامعه است، یادآور شد: افراد در پایان دوره با کنشگری صحیح باید بتوانند مسائل استان را بررسی و رفع کنند.

محمود سلوک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری سومین رویداد پیشگام در استان قزوین اظهار کرد: هیچ پیشرفتی و هیچ مسئله‌ای در استان و کشور تا زمانی که حرکتی جمعی و عمومی برای آن اتفاق نیفتند انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان، خواص و نخبگان اجتماعی موتور محرکه و راهبرد حرکت جمعی برای حل این مسائل هستند، افزود: حرف رویداد پیشگام کشف، شناسایی و توانمند سازی این نخبگان و موتور محرکه است تا بتوانند مسائل را راهبری کرده و حل کنند.

دبیر رویداد پیشگام استان قزوین عنوان کرد: رویداد پیشگام در یک فرایند ۱۶ روزه در یک میدان عملیاتی و واقعی مسیر حل مسئله را از صفر انتخاب کرده و آن را با یک مسئله شناسی و کنشگری صحیح بررسی می‌کند تا به یک راهکار و کنشگری صحیح دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: این رویداد یک روز کارگاه آموزشی دارد و در بقیه روزها گروه‌ها در با کمک منتورها و مربی‌ها مسیر را طی می‌کنند تا در نهایت افرادی را در خروجی داشته باشیم که توانایی حل مسئله و توانمندی لازم را برای راهبری اجتماعی را دارند.

سلوک با بیان اینکه ۴۵۰ نفر برای شرکت در این رویداد ثبت نام کرده بودند، تصریح کرد: بعد از مصاحبه‌ها ۱۴۲ نفر در قالب ۴۱ گروه مجوز حضور در رویداد را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ آبان داوری نهایی انجام خواهد شد، گفت: خروجی رویداد شکل گیری گروه‌هایی دغدغه مند و نخبه است که می‌خواهند دغدغه مندانه مسائل استان را با کمک و هدایت اقشار جامعه حل کنند.

دبیر رویداد پیشگام استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه این رویداد به دنبال آموزش کنشگری صحیح در جامعه است، یادآور شد: این افراد در پایان این دوره با کنشگری صحیح باید بتوانند مسائل استان را بررسی و رفع کنند.

افراد

کد خبر 5333160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha