۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۸:۳۹

استاندار اردبیل:

قوانین مزاحم و مخل تولید برداشته شود

قوانین مزاحم و مخل تولید برداشته شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: تابع قوانین و مقررات کشور هستیم ولی تلاشمان بر این است تا قوانین مزاحم و مخل تولید را از سر راه برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: با حمایت دستگاه قضا در استان اردبیل جلسات کمیته حمایت قضائی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مشترک برگزار می‌شود که در این جلسات سعی بر این است تا پشتیبان و حمایت‌کننده تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در استان اردبیل باشیم.

وی تصریح کرد: ما پشتیبان مدیران اجرایی در حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران هستیم و در عین حال که به قوانین کشورمان احترام می‌گذاریم اما انتظارمان این است که مقررات و قوانین مزاحم و مخل تولید رفع شده و زمینه سهولت کار برای فعالان اقتصادی فراهم آید.

استاندار اردبیل گفت: باید با خرد جمعی کارها را به پیش ببریم و سعی و تلاشمان بر این باشد تا در همه حوزه‌ها پشتیبان و حمایت‌کننده سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده و به نوعی در تحقق شعار سال که مانع‌زدایی و پشتیبانی است، به وظیفه خطیر خود عمل کنیم.

عاملی افزود: ما بی‌تفاوت به سرنوشت، زندگی و معیشت مردم نیستیم و بر این باوریم هر چه از دستمان برآید باید برای گره‌گشایی مشکلات مردم انجام دهیم و در این زمینه تلاش مؤثری را نیز انجام خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: خداوند متعال در روز قیامت ما را با قوانین وضع شده مورد مواخذه و محاکمه قرار نخواهد داد بلکه اقداماتی که در گره‌گشایی مشکلات مردم انجام دادیم، فریادرس ما در روز قیامت خواهد بود.

عاملی ضرورت حمایت همه‌جانبه را از فعالان تولیدی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یادآور شد و اضافه کرد: مردم امروز با مشکلات و دغدغه‌های جدی روبه‌رو هستند و ضروری است به نحوی برنامه‌ریزی انجام دهیم تا بهبود معیشت و اقتصاد مردم به معنای عملی و واقعی اتفاق بیفتد.

وی در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی از دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر گاز، برق، آب و بانک‌های عامل خواست تا با کمترین موانع به حمایت از سرمایه‌گذاران اقدام کرده و تلاششان بر مانع‌زدایی در مسیر تولید باشد.

استاندار اردبیل در مورد صدور مجوز برای تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بیان کرد: برخی از سرمایه‌گذاران نسبت به تغییر کاربری انتظاراتی دارند که ما با همکاری مجموعه قضائی و امور اراضی سعی و تلاشمان بر این است تا در بخش‌هایی که تولید و اشتغال اتفاق می‌افتد در تغییر کاربری نهایت همکاری را انجام داده و صدور مجوزها را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار اردبیل، رئیس کل دادگستری استان اردبیل و جمعی از مدیران، صنعتگران و تولیدکنندگان برگزار شد، مشکلات چندین واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و حوزه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت که عمده آنها مربوط به مشکلات و موانع پیش رو در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، استمهال بدهی، بخشودگی جرایم مالیاتی و بیمه‌ای، کمک ادارات گاز، برق در بهبود فرآیند تولید و تسهیل در صدور مجوزها بود.

کد خبر 5348068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha