۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۰:۰۹

نماینده آمریکا:

ایران به نقطه بدون بازگشت برای احیای برجام نزدیک شده است

 ایران به نقطه بدون بازگشت برای احیای برجام نزدیک شده است

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که ایران به نقطه بدون بازگشت برای احیای توافق هسته‌ای نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که برای برخی گفت‌وگوها در منامه، پایتخت بحرین به سر می‌برد، در سخنانی ادعا کرد که ایران به نقطه بدون بازگشت برای احیای توافق هسته‌ای نزدیک شده است.

به ادعای نماینده آمریکا، تهران هرگونه نفع و فایده‌ای از احیای توافق هسته‌ای را غیرممکن می‌کند.

مالی در ادامه مدعی شد که به دلیل سرعت پیشرفت ایران، بدست آوردن منافع طرفین برای بازگشت به برجام در حال غیرممکن شدن است.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه افزود: پیشرفت‌های ایران در حال به صدا در آوردن زنگ خطر در سراسر منطقه است و این همان چیزی است که باعث می‌شود ساعت تندتر شده و همه ما بگوییم که زمان برای بازگشت به برجام بسیار کم‌تر شده است.

مالی همچنین اظهار داشت که آمریکا هدف مشترکی با روسیه و چین درباره برجام دارد، چون همه ما می‌خواهیم از این بحران جلوگیری کنیم، بحرانی که اگر ایران به مسیر کنونی ادامه دهد، تشدید خواهد شد.

سفر رابرت مالی به منطقه در حالی است که ایران اخیراً با آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی موافقت کرده است حال آنکه تاکید می‌کند که هدف مذاکره، حرف زدن محض نیست؛ بلکه حصول توافقی ملموس و احترام به منافع متقابل است.

سفر رابرت مالی به منطقه شامل امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و بحرین می‌شود و تا ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) ادامه دارد.

کد خبر 5355788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • RO ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      2 2
      آمریکایی ها فکر این را نمی کنند که اگر با ایران به توافق نرسند در هر زمان اولین بازندگان خودشان هستند
    • tahmaseb IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 2
      نقطه بدون بازگشت !! تو تعیین میکنی ! غلط میکنی ! اون دوران دیگه تموم شد! زمان ظریف بود که تو برای ظریف مسیر تعیین میکردی اونم میگفت باشه !!! هر یگ کلمه چرت و پرتی که تو مذاکره بگی یکی از پایگاه هات میره رو هوا !
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      اگه میخواهیم قدرت خود را به جهانیان ثابت کنیم باید بمب هسته ای را آزمایش کرده و قائله را خاتمه دهیم همانطور که کشورهایی دیگر امتحان کردند و به نتیجه رسیدند ولی متاسفانه به دلیل منافع طلبی افرادی معدود عرضه انجام این کار را نداریم و همینطور درجا میزنیم فقط دو انتخاب داریم ساخت بمب یا مذاکره با آمریکا
      • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        0 0
        ساخت بمب مساوی است با اجماع جهانی به رهبری آمریکا علیه ایران یا کره شمالی شدن ایران؛ فقط با بمب و موشک نمی توان در جهان برتر شد مگر ژاپن با بمب و موشک در جهان سلطه تکنولوژی دارد؟