۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹

رئیس انجمن خرمای استان فارس:

برخی تصمیمات چالشی جدی برای صادرات کشاورزی ایجاد کرده است

برخی تصمیمات چالشی جدی برای صادرات کشاورزی ایجاد کرده است

بوشهر-رئیس انجمن خرمای استان فارس گفت: فرآیند صادرات یک شبه فراهم نمی‌شود ولی برخی مصوبات باعث می‌شود تا این بازار صادراتی یک شبه نابود شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق حمیدیان صبح چهارشنبه در مراسم سومین میز ملی خرما در دشتستان اظهار داشت: در کشور ما قیمت خرما در سه سال افزایشی نداشته است و این باعث شده تا قدرت تولیدکننده خرما کاهش یابد.

رئیس انجمن خرمای استان فارس افزود: فرآیند صادرات یک شبه فراهم نمی‌شود ولی برخی مصوبات باعث می‌شود تا این بازار صادراتی یک شبه نابود شود.

وی گفت: کسانی که نسبت به ارز صادرات تصمیم می‌گیرند تاکنون در عرصه صادرات فعالتی نداشته‌اند و مسائل و مشکلات آن کشاورزان را در دورافتاده‌ترین روستاها تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس انجمن خرمای استان فارس اضافه کرد: در حوزه کشاورزی می‌توانیم صادرات دو میلیارد دلاری را رقم بزنیم و می‌طلبد که نمایندگان مجلس گره‌هایی که به دست صادرکنندگان خورده است را باز کنند و نباید بازارهای خود را از دست دهیم.

وی ادامه داد: بازارهای پسته، خرما و پیاز و… را از دست داده‌ایم و وقتی کشوری جایگاه صادراتی ما را می‌گیرد نمی‌تواند جایگاه خود را بازیابی کنیم.

حمیدیان یادآور شد: چند سال است که صادرات خرما را به بهانه ماه مبارک رمضان ممنوع می‌کنند و این پروسه مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: تصمیمات کوتاه‌مدت و مقطعی برای خرما کارساز نخواهد بود و برنامه بدون پشتوانه کارشناسی خرما را نجات نمی‌دهد.

وی گفت: نمایندگان واقعی تولیدکنندگان خرما به ویژه انجمن ملی خرما به عنوان کمک مسئولان باید نظر کارشناسی بدهند و این نظرات مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 5365168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha