۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران:

سرشاخه های اصلی قاچاق توتون به کشورهای همسایه دستگیر شدند

سرشاخه های اصلی قاچاق توتون به کشورهای همسایه دستگیر شدند

ساری- رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از دستگیری سرشاخه‌های اصلی قاچاق توتون به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: دو کانتینر توتون مرغوب قاچاق در یکی از بنادر تجاری استان کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد محمدپور اظهار داشت: در راستای مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق‌های سازمان یافته از نوع ترانزیت انواع توتون داخلی از گذرگاه‌های مرزی کشور، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی مشخص شد، افرادی دلال با حضور در بین کشاورزان توتون کار اقدام به خرید محصول آنان با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب کارخانه و قاچاق آنها به کشورهای همسایه می‌کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران، تصریح کرد: این افراد سودجو علاوه بر قاچاق توتون، اقدام به تولید تنباکوهای غیر بهداشتی با برندهای معتبر می‌کردند که تمامی این فرآیند، آسیب‌های جبران ناپذیری از قبیل تعطیلی بزرگترین کارخانه فرآوری تنباکو خاورمیانه را در شهرستان میاندرود و بیکاری کارگران به دنبال داشته است.

محمدپور، اظهار داشت: با پیگیری شبانه روزی و تلاش بی وقفه مأموران پلیس امنیت اقتصادی، در این ارتباط ۱۰۰ متهم به قاچاق در استان‌های مختلف شناسایی و دستگیر شدند که تحقیقات گسترده منجر به دستگیری سرشاخه‌های اصلی قاچاق توتون شد.

وی ادامه داد: با دستگیری سرشاخه‌های اصلی، ۲ کانتینر توتون مرغوب قاچاق به مقدار ۳۲ تن به ارزش ۲۷ میلیارد ریال که در حال خروج از یکی از بنادر تجاری استان به مقصد یکی از کشورهای همسایه بود، کشف شد.

سرهنگ محمدپور اظهار داشت: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی، گامی مؤثر در حمایت از تولید و سرمایه گذاری داخلی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری است.

کد خبر 5368129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha