۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸

رئیس مرکز بین‌المللی توسعه صلح فرهنگ و عقلانیت خبر داد؛

برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی در اسفندماه سال جاری

برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی در اسفندماه سال جاری

قم- رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت گفت: سومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی اسفندماه سال جاری در جزیره کیش برگزار میشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عابدین سیاحت اسفندیاری گفت: سومین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی، در هفتم اسفندماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود و علاقه مندان از کشورهای مختلف فرصت دارند مقالات خود را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی نهایتاً تا بیستم بهمن ماه امسال به دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایند.

رئیس مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت افزود: نخستین دوره این کنفرانس سال ۹۷ در کیش با حضور افرادی از ۲۴ کشور برگزار شد و کنفرانس دوم به جهت شیوع کرونا با تأخیر و به شکل محدود و عمدتاً در فضای مجازی در آبان ماه سال گذشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت از سال ۹۵ با انتشار چند مجله بین‌المللی فعالیت خود را آغاز کرد، تصریح کرد: هم اکنون ما در این مرکز، مجله مطالعات تطبیقی حقوق بشر را به ۵ زبان فارسی، انگلیسی، عربی، آذری و استانبولی و یک نشریه با عنوان صلح و عقلانیت را به همین زبان‌ها منتشر می‌کنیم و به دنبال توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم.

سیاحت اسفندیاری ادامه داد: همچنین به لطف الهی تاکنون موفق به انتشار ۱۵ کتاب تحت عناوین صلح، فرهنگ و عقلانیت شده‌ایم، ضمن آنکه یکی از فعالیت‌های ما برگزاری همایش گفتمان علمی انقلاب اسلامی بوده که با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه این مهم در ۱۹ حوزه دانشی صورت گرفته است.

رئیس مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت با اشاره به ایجاد بنیاد بین‌المللی نظریه‌پردازی با حضور اندیشمندان کشورهای مختلف در این مرکز گفت: فعالیت این بنیاد شامل برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی است، ضمن آنکه تاکنون نیزدوره‌های آموزشی از جمله تربیت مشاور برای کشورهای آذربایجان و ترکیه را برگزار نموده‌ایم.

کد خبر 5368179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha