۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۶

عسگری در گفتگو با مهر:

سردرگمی غرب در برابر ایران/ اقتصاد را به مذاکرات گره نمی‌زنیم

سردرگمی غرب در برابر ایران/ اقتصاد را به مذاکرات گره نمی‌زنیم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور با قدرت تیم جدید مذاکره‌کننده ایران به مذاکرات باعث شده است که غربی‌ها در مواجهه با پیشنهادات عملیاتی ایران سردرگم شوند.

مهدی عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۴، گفت: نوع ورود جمهوری اسلامی ایران به دور جدید از مذاکرات بسیار خوب بود و ما با دست پر وارد مذاکرات شدیم.

وی بیان کرد: حضور با قدرت تیم جدید مذاکره‌کننده ایران به مذاکرات باعث شده است که غربی‌ها در مواجهه با پیشنهادات عملیاتی جمهوری اسلامی ایران تا حدی سردرگم شوند.

نماینده مردم کرج در مجلس تصریح کرد: سبک جدید مذاکرات ایران با گذشته متفاوت است و ما مصمم هستیم که حتماً در مقابل هر گامی که برمی‌داریم، غربی‌ها هم گام متقابل را بردارند و باید تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای را هم که علیه ایران وضع کرده‌اند، لغو کنند.

عسگری تاکید کرد: غربی‌ها باید بدانند که بدون دادن امتیازات لازم و تامین نظر مردم ایران، ما در این دور از مذاکرات هیچ امتیازی به آنان نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه از الان نمی‌توان آینده مذاکرات را پیش‌بینی کرد، گفت: طبیعتاً مذاکرات مسیر راحتی را در پیش ندارد چرا که طرفین روی مواضع خود اصرار دارند.

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه برای ما مهم این است که به هیچ وجه نباید وضعیت کشور به ویژه وضعیت اقتصادی را به مذاکرات گره بزنیم، اظهار داشت: در عین حال که مذاکرات با گروه ۱+۴ انجام می‌شود، باید در عرصه داخلی کار خودمان را انجام دهیم و معطل مذاکرات نمانیم.

عسگری یادآور شد: خوشبختانه وضعیت کشور نسبت به ماه‌های گذشته به جهت افزایش فروش نفت و ورود ارز حاصل از آن به کشور بهتر شده است. نباید احساس نیاز و وابستگی از داخل به خارج از کشور داده شود که اگر این روند دنبال شود، طرف غربی هم به این نتیجه می‌رسد که هر چه زودتر امتیازات لازم را به ایران دهد و تحریم‌ها را لغو کند.

کد خبر 5373939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha