۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹

رونمایی از ۱۱کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

رونمایی از ۱۱کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- آیین رونمایی از ۱۱ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد، با حضور مسئولین استانی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر دوشنبه در آئین رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و کتاب اسنادی دفاع مقدس در یاسوج و در جمع راویان و پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: بیش از سه هزار سند معتبر در استان مورد اسکن و بررسی دقیق و آرشیو قرار گرفته و باید تلاش شود که همه این آثار ارزشمند جمع آوری و برای استفاده نسل آینده ثبت و ضبط شود.

سید جواد هاشمی افزود: تاریخ شفاهی استان در دفاع مقدس باید به زیباترین شکل نوشته شود تا همگان بدانند در هشت سال جنگ چه بر ملت ایران گذشت و چگونه مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتند.

رونمایی ۱۱ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس/۳۰۰۰سند معتبر آرشیو شد

وی ابراز داشت: اگر این کار هر چه زودتر و در قالبی زیبا و جذاب انجام نشود، دشمنان نظام اسلامی این کار را با تفسیر خود انجام می‌دهند که آثار زیانباری به دنبال خواهد داشت.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به هجمه‌ها و فشارهای سنگین دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: به همت جوانان و مردم غیور، سلحشور، انقلابی و همیشه در صحنه پس از گذشت ۴ دهه از انقلاب، دشمنان هیچ کاری از پیش نبردند و نقشه‌های شوم آنان یکی پس از دیگری نقش بر آب شد.

رونمایی ۱۱ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس/۳۰۰۰سند معتبر آرشیو شد

وی افزود: اگر نظام اسلامی بعد از ۴۲ سال توطئه‌های رنگارنگ و تمام نشدنی دشمنان با اقتدار به پیش می‌رود نتیجه حضور مردم در تمام صحنه‌ها است و این حضور را در دفاع مقدس به زیباترین شکل نشان دادند.

معاون سیاسی استاندار از خبرنگاران، نویسندگان و اهالی قلم و اندیشه خواست خاطرات و خطرات رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا را به رشته تحریر درآوردند و ثبت کنند.

وی افزود: این آثار روزی اسنادی مهم و گواهی خواهد بود که در طی هشت سال جنگ نابرابر چه بر سر این کشور و ملت آمد.

کد خبر 5374517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha