۹ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۴۰

وزارت خارجه روسیه؛

هیچ اطلاعاتی از طالبان درباره تعیین سفیر در مسکو دریافت نکردیم

هیچ اطلاعاتی از طالبان درباره تعیین سفیر در مسکو دریافت نکردیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ذکر این مسئله که به رسمیت شناختن طالبان نیازمند اجرای شروطی اساسی توسط این گروه است، گفت که اطلاعاتی برای تعیین سفیر این گروه در مسکو دریافت نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که مسکو هیچ اطلاعاتی از طالبان در مورد برنامه های این گروه برای تعیین سفیر جدید در روسیه دریافت نکرده است.

زاخارووا در این باره گفت: ما هیچ اطلاعیه ای از جانب طرف افغان و مقامات این کشور در مورد برنامه های آنها جهت اعزام سفیری جدید به روسیه دریافت نکرده ایم.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که مسئله به رسمیت شناختن رسمی دولت موقت طالبان ممکن نیست.

وی ادامه داد: موضع ما برای طالبان کاملاً شناخته شده است. این موضع به لزوم ایجاد شرایط مناسب اشاره دارد که بارها بیان کرده و توضیح داده ایم، یعنی استقرار یک دولت فراگیر قومیتی واقعی، اتخاذ تدابیر مؤثر متعدد برای مقابله با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و نیز رعایت حقوق اساسی بشر.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات روز گذشته سخنگوی طالبان مطرح شده است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان دیروز چهارشنبه اعلام کرد که این گروه امیدوار است مسکو دولت جدید افغانستان رابه رسمیت بشناسد.

سخنگوی طالبان همچنین گفت که این گروه در صدد تعیین سفیر خود در مسکو است.

درخواست طالبان برای به رسمیت شناخته شدن در حالی مطرح شده است که پیشتر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست سالانه خبری خود و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال به رسمیت شناختن طالبان، اعلام کرده بود که مسکو در حال همکاری با همه شرکای بین المللی اش است تا به یک تصمیم تحکیم و تثبیت شده در این زمینه دست یابد.

کد خبر 5388264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha