۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴

راهداری مهاباد هشدار داد؛

مراقب پدیده یخ سیاه جاده‌های مهاباد باشید

مراقب پدیده یخ سیاه جاده‌های مهاباد باشید

ارومیه - رئیس اداره راهدای و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: در محورهای مواصلاتی مهاباد در چند روز گذشته چندین دستگاه خودرو به دلیل بروز پدیده «یخ سیاه» جاده واژگون شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن خادمی در این زمینه افزود: بروز مه غلیظ، پدیده شبنم و برودت هوا موجب لغزندگی و یخ زدگی سطوح جاده‌ها و پدیده "یخ سیاه" می‌شود که در این وضعیت به علت ضخامت نازک و شفافیت بالا، یخ به شکل آسفالت به نظر می‌آید.مراقب پدیده یخ سیاه جاده‌ها باشیم

وی گفت: ضخامت کم یخ موجب اثر پذیری رنگ سطح جاده بر روی آن می‌شود که به این پدیده "یخ سیاه" می‌گویند که در این شرایط رانندگان با تصور ایمن بودن و لغزنده نبودن جاده با سرعت اقدام به تردد می‌کنند در حالی که احتمال خروج خودرو از مسیر اصلی و واژگونی آن بسیار زیاد است.

خادمی تصریح کرد: برای مواجه نشدن با پدیده یخ سیاه باید از ترددهای صبحگاهی در فصل سرما به ویژه در محورهای برون شهری باید پرهیز کرد و زمان سفر را به پس از بالا آمدن آفتاب، گرم شدن نسبی سطح زمین و ذوب شدن یخ، موکول کرد.

وی ادامه داد: نیاز است که رانندگان حتماً با احتیاط کامل و رعایت فاصله طولی مطمئنه از وسیله نقلیه جلو حرکت کنند و به علت مه غلیظ فاصله دید افقی نیز کاهش می‌یابد که در چنین شرایطی نیز باید تمامی نکات ایمنی و استفاده از چراغ مه شکن توسط رانندگان رعایت شود.

کد خبر 5389190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha