۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان خبر داد؛

تشکیل کمیته‌های کارشناسی برای بررسی «طرح جامع شهری» همدان

تشکیل کمیته‌های کارشناسی برای بررسی «طرح جامع شهری» همدان

همدان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان از تشکیل کمیته‌های کارشناسی برای بررسی «طرح جامع شهری» همدان خبر داد.

فرزاد تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اعتقادمان بر این است که طرح جامع در حقیقت چشم انداز توسعه یک شهر است، عنوان کرد: طرح جامع به عنوان یکی از اسناد بالادستی تمام برنامه‌های آن شهر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر چه قدر ما بتوانیم که طرح جامع را مبتنی بر علم، اصول و برمبنای اطلاعات درست تهیه کنیم، مطمئناً چشم انداز توسعه شهر نیز به درستی تعریف شده است، اظهار کرد: در شهر همدان نیز خوشبختانه یک مهندس مشاور دارای صلاحیت برای پیش روی این طرح انتخاب کرده که این شرکت مهندسین مشاور جهان پارس، طرح‌های جامع و تفصیلی متعددی در سطح کشور راهبری کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: با این شرکت در همدان در سال ۱۳۹۶ توسط اداره کل راه و شهرسازی قرارداد بسته شده است.

تیموری خاطرنشان کرد: فرایندهای کاری در این طرح پیش رفته اما با بحث‌های پیش آمده در رابطه با طرح جامع شهری همدان، طی هفته گذشته چندین جلسه برای بررسی طرح جامع گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در این جلسات موضوعات توسط افرادی که به عنوان منتقد طرح بوده‌اند، عنوان شده است، اظهار کرد: در نهایت، در روز پنجشنبه هفته گذشته (۹ دی ماه) جلسه‌ای با اعضای شورای شهر همدان و صاحبنظران معماری و شهرسازی شهر همدان برگزار شد.

تیموری با بیان اینکه این جلسه از حدود ساعت ۴ و نیم عصر آغاز و تا ساعت ۱۰ شب ادامه پیدا کرد، گفت: تمام افراد حاضر در جلسه، نقطه نظرات خود را بیان کردند و موارد مطرح شد؛ در نهایت، جمع بندی این بود که مواردی که افراد مطرح کردند، کارشناسی و دلسوزانه در جهت بهبود وضعیت طرح جامع است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: بدین ترتیب، قرار شد از این هفته یک کمیته‌های کارشناسی با مشارکت اساتید دانشگاه، اعضایی که در کمیته‌های فنی کمیسیون‌های ماده ۵ هستند و با حضور نمایندگان شورای شهر همدان تشکیل شود.

این مسئول با بیان اینکه این کمیته‌های کارشناسی تشکیل خواهند شد تا موارد مطروحه را با حضور مشاور طرح مورد بررسی قرار دهند، اظهار کرد: با این روند، مواردی که قابلیت لحاظ شدن در طرح جامع را دارد را در رأس کار قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه در این راستا برنامه کمیسیون‌ها روز گذشته تعریف شد، مطرح کرد: قرار شده تا مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان صحبت‌های لازم را داشته و در اسرع وقت کمیته‌های مربوطه را تشکیل و کار را پیش ببریم تا مباحث مطرح و مورد بررسی قرار گیرند.

کد خبر 5389852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha