محافل سیاسی عراقی اعلام کردند؛

خروج نظامیان آمریکایی از عراق دروغی بیش نیست

خروج نظامیان آمریکایی از عراق دروغی بیش نیست

محافل سیاسی عراقی، خروج آمریکا از عراق را با توجه به تاکید دولت آمریکا درباره ماندن ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در داخل عراق، دروغ محض دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، احمد عبدالحسین عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد: دولت الکاظمی تمایلی به خروج نظامیان امریکایی از عراق با وجود درخواست های مکرر برای تحقق حاکمیت عراق با خروج این نیروها ندارد.

از سوی دیگر احمد علی نماینده سابق پارلمان عراق هم گفت: تاکید دولت درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق دروغی بیش نیست و هیچ تغییری در زمینه خروج نظامیان آمریکایی از عراق رخ نداده است.

صباح کاظم عضو جنبش حقوق عراق هم اعلام کرد: دولت آمریکا به شکل علنی از بقای ۲۵۰۰ نظامی در عراق سخن به میان آورده است. مواضع دولت درباره حضور مستشاران آمریکایی مغایر با واقعیت است که دولت آمریکا درباره تعداد نظامیان مذکور تاکید کرده است.

از سوی دیگر صباح العرداوی عضو جنبش حقوق عراق گفت که دولت در خصوص عقب‌نشینی نظامیان امریکایی از کشور با سهل‌انگاری عمل می‌کند.

وی اعلام کرد که دولت عراق توضیح دقیقی از توافق با امریکایی‌ها و نیروهای موجود در عراق به مردم نداده است.

این عضو جنبش حقوق عراق ادامه داد که دولت به اظهارات فرماندهان امریکایی مبنی بر اینکه آن‌ها هرگز از عراق خارج نخواهند شد و بیش از ۲۵۰۰ نفر از نیروهایشان در عراق باقی می‌مانند، واکنشی نشان نداده و از این موضوع چشم‌پوشی می‌کند.

العرداوی با اشاره به صحبت‌های پیشین الکاظمی درباره مستشاری بودن مأموریت نیروهای امریکایی تصریح کرد که تعداد نیروهای حاضر در عراق با مأموریت مستشاری مطابقت نمی‌کند.

وی افزود که خروج نظامیان امریکایی از کشور به عملکردی جدی نیاز دارد و پس از ناکامی دولت در اجرای تصمیم پارلمان در این خصوص، این امر به دست گروه‌های مقاومت عراق امکان‌پذیر است.

کد خبر 5392340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha