۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲

مدیرکل امور مالیاتی کرمانشاه خبر داد؛

رشد ۷۸ درصدی پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده در کرمانشاه

رشد ۷۸ درصدی پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه از رشد ۷۸ درصدی پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده در کرمانشاه خبر داد.

عزیزاله عباس‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بخشی از درآمدهای مالیاتی ۹ ماهه سال جاری در استان کرمانشاه بیش از یک هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان کرمانشاه به عنوان متولی امور عشایر و روستاهای فاقد دهیاری استان کرمانشاه پرداخت شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد بیش از ۷۸ درصدی در پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان کرمانشاه بوده‌ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تصریح کرد: این مبلغ در هشت ماهه ابتدای سال گذشته بالغ بر ۷۳۶ میلیارد ریال بود که امسال رشد چشم گیر داشته و این افزایش می‌تواند به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرماندارها در انجام پروژه‌های عمرانی و طرح‌های هادی روستایی کمک شایانی کند.

عباس‌پور خاطر نشان کرد: در این مدت مبلغ ۸۸۷ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها، ۳۳۶ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، ۵۳ میلیارد ریال سهم عشایر و ۳۷ میلیارد ریال سهم روستاهای فاقد دهیاری، واریز به حساب فرمانداری‌ها به عنوان متولی امور عشایر و روستاهای فاقد دهیاری شده است.

وی بیان کرد: این مبلغ به صورت ماهیانه و بدون تشریفات خاصی از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها، دهیاری‌های استان پرداخت و در مناطق فاقد دهیاری و عشایری به حساب فرمانداری‌ها واریز می‌شود تا صرف امور عمرانی و آبادانی شهری و روستایی گردد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: از یک هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال پرداختی حدود ۱۶ میلیارد تومان عوارض آلایندگی است و این مبلغ در جهت انجام اقداماتی در جهت کاهش میزان آلودگی هوا در اختیار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های متأثر از صنایع آلاینده در استان کرمانشاه قرار می‌گیرد.

کد خبر 5392552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha