۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

استخراج از معدن بوکسیت در چرام آغاز می شود

استخراج از معدن بوکسیت در چرام آغاز می شود

یاسوج- معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بوکسیت معدن سرفاریاب چرام، به صورت خام به جاجرم خراسان منتقل می‌شدودر راستای بهره برداری مطلوب ازاین معدن، استخراج از معدن آغازمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان عسکری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین قرار است در کوتاه مدت، استخراج معدن و در میان مدت کارخانه فسفات در سر فاریاب راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه این امر می‌تواند کمک بزرگی به بخش کشاورزی در کشور باشد، گفت: کود فسفات در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سالانه ۶۵۰ هزار تن کود فسفات در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که تنها ۱۰۰ هزار تن آن در کشور تأمین می‌شود.

عسکری افزود: ۵۵۰ هزار تن کود فسفات مورد نیاز کشور از آفریقا و سوریه وارد می‌شود و با ایجاد کارخانه فرآوری فسفات، علاوه بر رونق در اقتصاد و حذف نیازهای شدید به ارز و دلار، وابستگی ما به خارج کمتر و کشور در مسیر توسعه قرار گرفته و کود فسفات مورد نیاز کشور در استان تولید می‌شود.

وی بیان داشت: بخش اقتصادی استان در سه حوزه صنعت، معدن و گردشگری برنامه سه ساله تدوین کرده که در صورت تأمین مالی بین پنج تا هشت هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

کد خبر 5433996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha