۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹

معاون منابع انسانی قوه قضائیه خبر داد؛

آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا برگزار شد

آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا برگزار شد

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۰ در ۲۰ مرکز استان و با حضور ۱۵ هزار شرکت کننده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر الفت، با اشاره به آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۰، افزود: این آزمون در ۲۰ مرکز استان و با حضور نزدیک به ۱۵ هزار شرکت کننده برگزار شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: نتایج آزمون تستی تا اوایل اردیبهشت از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان این مرحله در ششم خرداد ماه سال ۱۴۰۱، در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آزمون با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: ۸۰ درصد شرکت کنندگان این آزمون را آقایان و ۲۰ درصد آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و ۱۹ درصد شرکت کنندگان دارای تحصیلات حوزوی و ۸۱ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

الفت گفت: چند برابر قبول شدگان تستی این آزمون برای آزمون تشریحی دعوت می‌شوند و قبول شدگان تشریحی برای مصاحبه شفاهی و سپس برای آزمون روانشناسی و نهایتاً برای گزینش معرفی می‌شوند در سراسر کشور با کمبود قاضی مواجه هستیم و جذب قضات می‌تواند موجب تسریع در روند رسیدگی‌ها شود و موجبات رضایت‌مندی هر چه بیشتر مردم را فراهم کند.

کد خبر 5438339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha