۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶

معاون استاندار اردبیل:

۱۱ مرکز رشد در استان اردبیل فعال هستند

۱۱ مرکز رشد در استان اردبیل فعال هستند

اردبیل - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۱ مرکز رشد در استان فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی عابد پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای واحدهای دانش‌بنیان استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پارک علم و فناوری استان باید برای جذب کامل آن تلاش داشته باشد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیشنهادی پارک و دفتر فن‌بازار منطقه‌ای استان در راستای توسعه تحولی و راهبردی اقتصاد دانش‌بنیان برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حال بررسی است.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، برنامه ریزی هایی برای توسعه زیرساخت پارک و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در دست اقدام است تا بتوانیم در پایان سال کارنامه قابل قبولی در راستای تحقق شعار سال داشته باشیم.

عبداللهی عابد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ مرکز رشد در استان وجود دارد، افزود: ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای واحدهای دانش‌بنیان استان اردبیل در نظر گرفته شده که مدیریت پارک علم و فناوری استان باید برای جذب کامل آن تلاش داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: ۷ میلیارد تومان نیز جهت تکمیل کارخانه نوآوری استان اردبیل از محل سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافته است.

عبداللهی عابد ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان نقش آفرینان اصلی شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین هستند و این شرکت‌های دانش بنیان نقش ویژه ای در رشد کشور در زمینه‌های علمی، فناوری و نیز اقتصادی بر عهده دارند.

وی گفت: تولید همواره یکی از رویکردهای اساسی در راستای توسعه و بهبود اقتصاد و استقلال کشور محسوب می‌شود و عدم توجه به آن، موجب هدر رفت فرصت‌های پیش روی ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین المللی خواهد شد.

کد خبر 5452884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha