۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۱۹

معاون استاندار لرستان تاکید کرد؛

کاشت محصولات کشاورزی پر مصرف آب در لرستان ممنوع

کاشت محصولات کشاورزی پر مصرف آب در لرستان ممنوع

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر ارائه الگوی کشت به کشاورزان گفت: از کشت محصولات پر مصرف آب در استان جلوگیری به عمل آید.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز دوشنبه در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی لرستان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به خشکسالی و کم آب بودن کشور اشاره کرد و با بیان اینکه راهی جز سازگاری و مدیریت کم آبی نداریم، اظهار داشت: خروج سالیانه حدود ۱۲.۵ میلیون مترمکعب روان‌آب از استان، نشان‌دهنده نداشتن زیرساخت لازم در این زمینه است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر این مقدار روان‌آب در استان کنترل می‌شد امروز دغدغه کم آبی نداشتیم، افزود: سدهای ساخته شده نتوانستند مشکل کم آبی را حل کنند، همچنین سدهایی که در حال احداث هستند مشکل اعتبار و یا تخصیص آب دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مباحث فرهنگی را دومین چالش در زمینه کم‌آبی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه به همراه صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها در زمینه صرفه جویی در مصرف آب فرهنگ‌سازی کنند و گزارشی از عملکرد اجرایی خود را در جلسات بعدی ارائه دهند.

دالوند تنها راه خروج از بحران کم آبی را برنامه ریزی و اجرای آن در مدیریت مصرف آب دانست و عنوان کرد: جهاد کشاورزی در ارائه الگوی کشت، برای حذف محصولات پر مصرف آب کشت محصولات کم مصرف را به کشاورزان معرفی کند.

وی افزود: همچنین جهاد کشاورزی در مدیریت کشت محصولات از ظرفیت فرمانداران و مجموعه دستگاه قضا استفاده کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار کرد: آب منطقه‌ای استان نیز در مدیریت آب پشت سدهای ایوشان و مروک دقت بیشتری داشته باشد تا زمین‌های کشاورزی حوزه این سدها با مشکل کم‌آبی مواجه نشوند.

دالوند با تاکید بر مکانیزه کردن آبیاری تمام مناطق کشاورزی استان افزود: نسبت به هوشمند سازی تمامی چاه‌های آب کشاورزی و صنعتی اقدام شود.

کد خبر 5459405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha