۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲

رئیس دادگستری دامغان:

۲۱ هزار فقره پرونده در محاکم قضایی دامغان رسیدگی شد

۲۱ هزار فقره پرونده در محاکم قضایی دامغان رسیدگی شد

دامغان- رئیس دادگستری دامغان گفت: سال گذشته به ۲۱ هزار و ۲۶۴ فقره پرونده در محاکم قضائی شامل دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف شهرستان رسیدگی و آرای لازمه درباره آن‌ها صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تقی خاکی ظهر سه شنبه در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی دادگستری دامغان با بیان اینکه سال گذشته به ۲۱ هزار و ۲۶۴ فقره پرونده در محاکم قضائی شامل دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف شهرستان رسیدگی و آرای لازمه درباره آنها صادر شد، اظهار داشت: شش هزار و ۴۴۶ فقره طی سال گذشته در دادگستری شهرستان و هفت هزار و ۸۳۷ فقره در دادسرای عمومی و انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال قبل همچنین شش هزار و ۹۸۱ فقره در شورای حل اختلاف دامغان رسیدگی شد، افزود: طی سال قبل ورودی پرونده به محاکم قضائی در شهرستان دامغان نسبت به جمعیت از افزایش برخوردار بود که یکی از عوامل آن مشکلات اقتصادی است.

رئیس دادگستری دامغان با بیان اینکه این مجموعه دو شعبه حقوقی، دو شعبه کیفری، یک شعبه دادگاه انقلاب و یک شعبه رسیدگی به جرایم منافی عفت و پنج شعبه فعال شورای حل اختلاف دارد، ابراز کرد: یک شعبه ویژه صلح و سازش و چهار شعبه نیز ویژه رسیدگی دعاوی ایجاد شده است.

تقی خاکی با بیان اینکه با توجه به ورودی بالا پرونده در بخش خانواده، برای نخستین بار دادگاه خانواده دامغان نیز با یک قاضی و یک مشاور خانم ایجاد می‌شود، گفت: در سال گذشته سه هزار و ۱۷۶ جلسه دادرسی در شهرستان دامغان به صورت مجازی برگزار که برخی شعبات دادرسی مجازی مورد رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر 5459886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha