۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲

معاون شهردار اردبیل:

جلوی فعالیت زباله‌گردها در اردبیل گرفته می‌شود

جلوی فعالیت زباله‌گردها در اردبیل گرفته می‌شود

اردبیل- معاون خدمات شهری شهردار اردبیل گفت: با هدف زیباسازی شهر در آستانه ورود گردشگران، فعالیت زباله‌گردها در سطح اردبیل تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفری ظهر پنجشنبه در بازدید از آغاز عملیات اجرایی تنظیف مخازن زباله شهری در اردبیل اظهار کرد: با هدف ارتقا سطح بهداشت، پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها و افزایش عمر مفید مخازن زباله، محافظ برای مخازن زباله توسط شهرداری اردبیل خریداری و در معابر اصلی و محلات شهر جانمایی و نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: با نصب این کاورهای محافظ مخازن زباله، دسترسی زباله‌گردها به زباله داخل مخازن قطع و از انتقال بیماری به این افراد پیشگیری خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اردبیل جلوگیری از ورود آب برف و باران به داخل مخازن و جلوگیری از پخش و روان شدن شیرابه حاصل از آن، جلوگیری از سرقت مخازن، چرخ‌ها و جلوگیری از آسیب به مخازن در اثر ضربات وارده، جلوگیری از انتشار بوی نامطلوب و جلوگیری از قرارگیری نامناسب مخازن را از دیگر مزایای این کاورها عنوان کرد.

صفری گفت: وضعیت توپوگرافی سطح شهر به گونه‌ای است که امکان تردد آسان ماشین‌آلات مکانیزه حمل زباله در برخی از معابر و محلات وجود ندارد و در این محلات زباله‌ها به صورت دستی و توسط پاکبان‌های خدوم جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل، در سال‌جاری نیز مانند سال گذشته با خرید مخازن زباله جدید بر تعداد مخازن زباله سطح شهر افزوده خواهد شد تا از این طریق با حفظ بهداشت عمومی، خدمات بیشتری به همشهریان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر اردبیل حدود ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد. سرانه تولید زباله در اردبیل ۷۰۰ گرم و این رقم در کشور به طور متوسط ۶۰۰ گرم است.

کد خبر 5461426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha