۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

قاریان و مداحان آرامستان شهر کرمانشاه ساماندهی می‌شوند

 قاریان و مداحان آرامستان شهر کرمانشاه ساماندهی می‌شوند

کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: قاریان و مداحان آرامستان شهر کرمانشاه ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف احمدی ظهر سه‌شنبه در نشست ساماندهی قاریان و مداحان آرامستان شهر کرمانشاه که با حضور نماینده سازمان آرامستان‌ها، نیروی انتظامی، بنیاد دعبل، کانون مداحان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که نیاز به ساماندهی دارد مربوط به باغ فردوس و قاریان و مداحان مجالس ترحیم بوده که طی سالیان گذشته سبب بی نظمی و ناهنجاری‌هایی شده است.

وی افزود: تعدادی از افراد که در این زمینه فعالیت دارند با احکام اولیه و روش صحیح قرائت قرآن آشنایی ندارند و نیاز است که ساماندهی لازم در این راستا صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس آمار کانون مداحان ۱۲۰ قاری و مداح در آرامستان شهر کرمانشاه فعالیت دارند که تنها اطلاعات نیمی از آنها به ثبت رسیده و مابقی تنها دارای کارت کانون مداحان هستند.

احمدی بیان کرد: طی هماهنگی‌های که از پیش صورت گرفته دستگاه قضائی و نیروی انتظامی کرمانشاه برای ساماندهی مشکلات این حوزه اعلام ّآمادگی کردند زیرا بسیاری از مردم شهرک جعفرآباد، فدک، آریاشهر و حتی مراجعه کنندگان به آرامستان کرمانشاه از آلودگی صوتی ایجاد شده گلایه دارند.

وی ادامه داد: برای ساماندهی این موضوع پیشنهاد می‌شود تفاهم نامه چهار جانبه بین تبلیغات اسلامی، دادگستری، نیروی انتظامی و شهرداری کرمانشاه منعقد شود و در گام بعدی کارگروه این تفاهم نامه با حضور کارشناسان این حوزه نسبت به ثبت اطلاعات قاریان و مداحان، تذکر و برخورد در مورد فعالیت‌های غیر مجاز با همکاری پلیس راهور از طریق جریمه و توقیف خودروهای غیر مجاز اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: همچنین الکترونیکی شدن ثبت درخواست قاری و مشخص شدن قیمت مصوب و اطلاع رسانی به مردم نیز به حل مشکلات ایجاد شده کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر 5465591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی اميدی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      خوبه اینکار اگه سر بگیره
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      صدا شون دیوانه کننده س . خودشان که اصلا رعایت نمی‌کنند فقط با بلندتر کردن صدای آمپلی فایر با همدیگه رقابت میکنند
    • صدرا صفایی UA ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 0
      با سلام بنده حدود ۱۵ سال است که در محل سجادیه سکونت دارم و هر روز با صدای مداحان قاری ها از خواب بیدار می شویم واقعا کلافه شدیم بیشتر اهالی این محله و محله جعفرآباد افسردگی پیدا کردیم