۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸

مدیرکل کمیته امداد اردبیل خبر داد؛

ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی نیازمندان با همکاری سپاه در اردبیل

ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی نیازمندان با همکاری سپاه در اردبیل

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با امضای تفاهمنامه‌ای با سپاه، ساخت ۹۰۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در اردبیل عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دشتی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با معاونان کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: تفاهمنامه کمیته امداد با سپاه ساخت ۹۰۰ واحد برای مددجویان زیر پوشش این نهاد است که از این تعداد ساخت ۱۰۰ واحد توسط سپاه استان پارسال آغاز شده و ۱۰۰ واحد دیگر نیز امسال در دست احداث دارد.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار زیر پوشش این نهاد در استان مسکن غیر مقاوم دارند که برای رفع این مشکل نیازمند تسهیلات ویژه هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: از ۴۲ هزار خانوار بی‌بضاعت زیرپوشش کمیته امداد استان، در مجموع ۶ هزار و ۴۰۰ خانوار نیازمند مسکن هستند که از این تعداد نیز مسکن ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار غیر مقاوم است.

دشتی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان در نهضت ملی مسکن امتیازاتی برای مددجویان زیر پوشش خواهد داد، افزود: هم اکنون یک‌هزار و ۴۰۰ مسکن برای خانوارهای زیر پوشش در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه سپاه استان ۱۰۰ واحد مسکن برای مددجویان در حال احداث دارد که کمیته امداد به ازای هر واحد، ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: یک میلیارد ریال از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده می‌شود و مابقی صفر تا ۱۰۰ درصد ساخت واحدها را هم سپاه تحویل خواهد داد.

دشتی مشکل عمده کمیته امداد استان را مسکن مددجویان مستأجر به ویژه در شهرهای بزرگ از جمله اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد دانست و اضافه کرد: در شهرهای کوچک با کمک خیرین و تأمین اعتبار از منابع کمیته امداد کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی بیان کرد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی پرداخت #۰۴۵۸۸۷۷ و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوارهای بی‌بضاعت استان برسانند.

دشتی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه، سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: حدود ۴۲ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد هستند.

کد خبر 5470023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha