۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹

استاندار گیلان تأکید کرد؛

لزوم ایجاد زنجیره ارزش افزوده کیوی در گیلان

لزوم ایجاد زنجیره ارزش افزوده کیوی در گیلان

رشت- استاندار گیلان با اشاره به ضرورت ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای کیوی در استان، گفت: باید از سرمایه گذاران این حوزه حمایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در دیدار با معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان گیلان در بخش کشاورزی توانمندی‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: اشتغال و اقتصاد گیلان به فعالیت‌های کشاورزی وابسته است.

وی به کشت چای در گیلان اشاره و این استان را قطب تولید این محصول در کشور عنوان کرد و افزود: بیش از ۵۰ هزار خانوار گیلانی با فعالیت در این صنعت ارتزاق می‌کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت توجه به به‌زراعی باغات چای و ارائه تسهیلات به چایکاران، گفت: امروز رویکرد ما در استان گیلان تولید چای با کیفیت و افزایش زمینه صادرات این محصول است.

وی با بیان اینکه قطعاً توجه به صنعت چای و حمایت از چایکاران سطح معیشت آنها را بهبود می‌دهد، تصریح کرد: حمایت از فعالان این صنعت باید در دستور کار قرار گیرد.

عباسی همچنین با تولید کیوی در استان گیلان اشاره و با تأکید بر لزوم ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای این محصول در استان، ادامه داد: باید از سرمایه گذاران در حوزه تولید محصول کیوی حمایت و با راه اندازی سردخانه نگهداری این میوه از ایجاد ضرر و زیان برای تولیدکنندگان جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از تولیدکنندگان برنج به عنوان محصول استراتژیک در کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: با توجه به آغاز فصل زراعت و کمبود منابع آبی به عنوانی یک از چالش‌های مهم کشاورزان باید حمایت‌های لازم از کشاورزان انجام شود.

کد خبر 5476637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha