۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶

سراسقف مسیحیان «ارتدوکس» در قدس اشغالی در گفتگو با مهر:

هیچ قدرتی قادر به نابود ساختن مسئله فلسطین نیست

هیچ قدرتی قادر به نابود ساختن مسئله فلسطین نیست

سراسقف مسیحیان «ارتدوکس» در قدس اشغالی در گفتگو با مهر گفت: ما در روز جهانی قدس تأکید می‌کنیم که هیچ قدرتی قادر به نابود ساختن مسئله فلسطین نیست.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که در آن راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در سراسر جهان برگزار می‌شود. از سال‌ها پیش تاکنون باشکوه‌ترین راهپیمایی‌ها در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. تاکنون شخصیت‌های مختلفی در جهان اسلام مواضع خود را در قبال روز جهانی قدس اعلام کرده‌اند. در همین راستا خبرگزاری مهر گفتگویی را با «عطا الله حنا» سراسقف مسیحیان «ارتدوکس» در قدس اشغالی ترتیب داده است که مشروح آن را مطالعه می‌کنید؛

سراسقف مسیحیان «ارتدوکس» در قدس اشغالی با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی از طریق تشدید تجاوزات خود علیه مسجدالاقصی به دنبال تغییر هویت قدس اشغالی است. صهیونیست‌ها به دنبال نابود ساختن میراث مسلمانان هستند.

صهیونیست‌ها از طریق تشدید اقدامات تجاوزکارانه خود علیه «مسجدالاقصی» به دنبال تقسیم زمانی و مکانی این مسجد هستند وی در ادامه عنوان کرد: این واقعیت را نباید نادیده گرفت که صهیونیست‌ها از رهگذر تشدید تعرضات خود به مسجدالاقصی به دنبال تحریک مسلمانان هستند. البته مقدسات مسیحیان نیز تاکنون از گزند اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در امان نبوده‌اند. کلیساهای مسیحیان در اراضی اشغالی همواره توسط صهیونیست‌ها هدف قرار می‌گیرند. به هر حال، فلسطینیان فارغ از اینکه مسلمان باشند یا مسیحی، توسط صهیونیست‌ها هدف قرار می‌گیرند و مقدساتشان نیز از حملات تل آویو در امان نیست.

سراسقف مسیحیان «ارتدوکس» در قدس اشغالی عنوان کرد: هدف قرار دادن مسجدالاقصی باید در چارچوب یک توطئه خطرناک که در حقیقت، قدس را هدف قرار می‌دهد، تبیین شود. آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که فلسطینیان در برابر هیچیک از توطئه‌ها علیه قدس و مسجدالاقصی تسلیم نخواهند شد و در برابر این توطئه‌ها سر فرود نخواهند آورد. صهیونیست‌ها به خوبی این مسأله را می‌دانند.

عطا الله حنا افزود: ایستادن در کنار فلسطینیان برای دفاع از مسجدالاقصی یک امر ضروری است. دفاع از قدس، فلسطین و فلسطینیان تنها در مناسبت‌های دینی و ملی محدود و محصور نمی‌شود، بلکه متعلق به تمامی برهه‌های زمانی است. اگر صهیونیست‌ها قدس و مسجدالاقصی را هدف قرار می‌گیرند، می‌خواهند ملت فلسطین را نابود کنند. از همین روی، همه ما در جهان اسلام همواره باید برای مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی آماده باشیم.

وی عنوان کرد: همه مسلمانان باید بیدار باشند و توطئه‌ها را بشناسند. مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان است. همه باید از قدس حمایت کنیم. قدس پایتخت معنوی و ملی ملت فلسطین است. قدس متعلق به مسیحیان و مسلمانان فلسطینی است. همکاری و هماهنگی تمامی گروه‌های فلسطینی با یکدیگر برای یاری رساندن به قدس ضروری است.

سراسقف مسیحیان «ارتدوکس» در قدس اشغالی تصریح کرد: پر واضح است که رژیم صهیونیستی از هرگونه شکاف میان فلسطینیان برای پیشبرد اهداف شوم خود در اراضی اشغالی به ویژه در قدس اشغالی بهره برداری می‌کند. بر همین اساس، گروه‌های فلسطینی باید تمامی اختلافات را کنار بگذارند و دوشادوش ملت و مقاومت فلسطین به مقابله با تجاوزات و تعرضات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی بپردازند.

ما در روز جهانی قدس تأکید می‌کنیم که هیچ قدرتی قادر به نابود ساختن مسئله فلسطین نیست حنا عطا الله در ادامه به روز جهانی قدس و لزوم احیای آن در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: ما امروز با یک واقعیت تلخ مواجه هستیم و آن، این است که توطئه‌ها علیه ملت فلسطین هیچگاه متوقف نخواهد شد. این بدان معناست که صهیونیست‌ها حتی یک لحظه هم از توطئه چینی علیه ملت فلسطین دست نمی کشند. هدف اصلی و اساسی صهیونیست‌ها نابود ساختن مسئله فلسطین برای همیشه است.

وی عنوان کرد: با این حال، ما معتقدیم که هیچ قدرتی قادر به نابود ساختن مسئله فلسطین نیست. مسئله فلسطین یک مسئله عادلانه و انسانی است و کسی نمی‌تواند آن را از میان بردارد. مسئله فلسطین، مسئله اساسی و محوری جهان اسلام و جهان عرب است. این مسئله متعلق به هر انسان مسلمان و آزاده ای است که در سراسر کره خاکی زندگی می‌کند. بنابراین، مسئله فلسطین تنها در حدود و ثغور اراضی اشغالی محدود و محصور نمی‌شود.

سراسقف مسیحیان «ارتدوکس» در قدس اشغالی اظهار داشت: ما یقین داریم که صهیونیست‌های استعمارگر نمی‌توانند به حضورشان در اراضی اشغالی ادامه دهند. ما یقین داریم که فلسطینیان در نهایت پیروز نهایی در میدان نبرد با صهیونیست‌ها هستند. ما به قطعیت پیروزی حق در برابر باطل ایمان داریم. فلسطین در نهایت به صاحبان اصلی آن بازگردانده می‌شود. قدس در نهایت از اشغال استعمارگران آزاد خواهد شد و امیدواریم که این اتفاق مبارک خیلی زود تحقق یابد.

کد خبر 5478209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha