۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

در پیام‌هایی جداگانه؛

مدیران از داغ نادر طالب‌زاده گفتند/مردی که صدا و تصویر انقلاب بود

مدیران از داغ نادر طالب‌زاده گفتند/مردی که صدا و تصویر انقلاب بود

معاون برون مرزی صداوسیما، معاون استان‌های صداوسیما، مدیر شبکه چهار و مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما و تلویزیون درگذشت طالب‌زاده را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زنده‌یاد نادر طالب‌زاده روز نهم اردیبهشت ماه بر اثر نارسایی قلبی دار فانی را وداع گفت، مدیران صداوسیما و چهره‌های تلویزیونی در پی درگذشت نادر طالب زاده پیام‌های تسلیت صادر کرده‌اند که در این گزارش می‌خوانید.

احمد نوروزی معاون برون مرزی صداوسیما در پیامی نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون

احساس حزن و حسرت وداع با برادر ارجمند و استاد فقید، حاج نادر طالب‌زاده برای اینجانب و همکارانم در معاونت برون‌مرزی رسانه ملی، بسیار عمیق و جانسوز است.

طالب‌زاده مجاهدی آگاه و دغدغه‌مند در عرصه مبارزه با استکبار جهانی و افشای جنایات قدرت‌های استعمارگر در مقیاس جهان اسلام و حتی مظلومان قلمروی به‌وسعت جهان بود. افکار متعالی و بغض بینش‌ورزانه او، شعاع آرمان‌خواهی نادر طالب‌زاده را در دایره‌ای پهناور از انقلاب اسلامی ایران گرفته تا بوسنی، افغانستان، سوریه، لبنان، یمن، عراق، بحرین، کشمیر و… فلسطین گسترد و لطف خداوند، او را واسطه رویش‌هایی ریشه‌دار از متفکران و علاقه‌مندان به اندیشه پویای انقلاب جهان‌شمول اسلامی ساخت.

همکاری و همراهی مشفقانه و تمام‌قد او با رسانه‌های برون‌مرزی ج. ا. ا. و به‌ویژه شبکه پرس تی‌وی، هم گواهی است بر صدق مجاهده او و هم درسی بزرگ و جاودان برای پویندگان این مسیر.

در درگذشت این مرد میدان‌های دفاع از مقاومت فلسطین، در دقایق پایانی روز قدس و آخرین ایستگاه رمضانی وعده ظهور حضرت حجت (عج) نیز بی‌گمان سری است که رجای واثق داریم مهر تأییدی باشد بر سال‌ها ایستادگی‌اش در کنار جبهه تناور مقاومت و آرزومندان جهانی نو.

اعلی علیین منزل روح پاکش باد.»

طالب‌زاده، یک تنه، صدا و تصویرِ انقلاب اسلامی بود

همچنین مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار در پیامی درگذشت هنرمند فقید، نادر طالب‌زاده را تسلیت گفت.

وی نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون

روح بی‌قرار هنرمند انقلاب اسلامی کسی که از مصادیق تحول‌یافتگان خمینی کبیر است آسمانی شد.

نادر طالب‌زاده، کسی بود که تحول روحی و فکری او تحت تاثیر انقلاب امام خمینی (ره) شکل گرفت و به عنوان نماد یک انسان انقلابی تمام عیار است.

شاهد بودیم طالب‌زاده تا آخرین لحظه حیات، در تلاش برای جهاد تبیین، ترویج و بیان مصادر و مقاصد انقلاب اسلامی بود. طالب‌زاده را بیش از هر خصلتی، به پیگیری مطالبات طبقه مستضعف جامعه و آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون عدالت و آزادی می‌شناسیم.

جناب طالب‌زاده، یک تنه، صدا و تصویرِ انقلاب اسلامی بود.

سوابق یک عمر کار هنری، او را اهل گفت‌وگو، منطقی و بسیار خوش‌قریحه و خوش‌فکر نشان می‌نُمایاند.

درگذشت نادر طالب‌زاده، این هنرمند پرتوان انقلابی را به خانواده محترم ایشان، اصحاب رسانه، جامعه هنری و جامعه اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

نادر طالب‌زاده و مرتضی آوینی یک وجه اشتراک دارند؛ هر دو غرب را زیسته بودند، هر دو دنیای مدرن را قبل از دنیای خمینی درک کرده بودند، اما آگاهانه تبدیل به انسان انقلاب اسلامی شدند و انسان انقلاب اسلامی رفتند؛ مصداق عاش سعیدا و مات سعیدا.»

از شمار دو چشم، یک تن کم

محمد مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استان‌ها و رئیس مرکز بسیج صداوسیما در پیامی درگذشت حاج نادر طالب زاده؛ نظریه پرداز، مستندساز و پرچمدار جبهه فرهنگی انقلاب را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

«از شمار دو چشم، یک تن کم...

حاج نادر طالب زاده، هنرمند خوش ذوق، اندیشه‌ورز متعهد، و از پایه‌های اصلی شکل گیری جبهه فرهنگی انقلاب و جریان رسانه‌ای جبهه مقاومت، و منتقد فرهنگ سیطره طلب و فزون خواه حاکم بر جوامع غرب، از بین یاران رسانه‌ای خود پر کشید، و جمع بی شماری را سوگوار فراق و فقدان تلخ خود کرد.

روح لطیف، دقت نظر، و نگاه هنری او در کنار جسارتش در نقد علمی و رسانه‌ای چیستی غرب، جایگاه برجسته ای به او بخشیده بود چرا که به قول سید شهیدان اهل قلم هنر او برآمده از تعهدش بود و او هنر را برای هنر می‌خواست و در تولید آثارش جز رضای خدا به هیچ چیزی فکر نمی‌کرد.

درگذشت دیرباور همکار عزیز، نادر طالب زاده را به خانواده آن مرحوم، سایر بازماندگان، و نیز همکاران رسانه‌ای تسلیت و تعزیت عرض نموده، از خداوند متعال، علو درجات را برای آن مرحوم خواستارم.»

برای تو هم همان‌ها که قلبت را آزردند سیاه‌پوش خواهند شد

همچنین مسعود ده نمکی کارگردان سینما و تلویزیون در پیامی انتقادی نوشت:

«نادر جان!

می دانم از امشب پوسترهایت را فراوان چاپ خواهند کرد و برایت کلیپ‌ها و مستندها خواهند ساخت اما از غصه‌های این سال‌های آخر تو نخواند گفت.

از بی‌مهری‌های کسانی که تو برایشان نردبان فراهم کردی. از حرف‌های در گوشی که بارها برایم گفتی و مرا هم به صبوری دعوت کردی.

از اینکه می‌گفتی مسعود جان! نسل جنگ چیز دیگری بود و تکرارنشدنی است و از هم‌سنگران امروز باید به اندازه فهم‌شان توقع داشت.

می‌گفتی چک دست کسانی است که خودمان دسته‌چک دستشان دادیم اما به اسم نو انقلابی‌گری از روی ما رد شده‌اند. کاری که ما با نسل خودمان و سید مرتضی آوینی نکردیم.

می‌دانم درست مثل شهید آوینی همان‌ها که خون به جگرش کردند و برایش مرثیه خواندند، برای تو هم همان‌ها که قلبت را آزردند سیاه‌پوش خواهند شد.

حیف که به صبر و سکوتم فراخواندی وگرنه گفتنی‌ها بسیار است.

عزت و ذلت دست خداست نادر جان. سلام مرا هم به امام و شهدا برسان و بگو رفقای قدیمی در راه هستند…»

کد خبر 5479573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha