۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵

امام جمعه ملبورن:

جهان اسلام مراقب دسیسه دشمنان به ویژه در ایام محرم باشد

جهان اسلام مراقب دسیسه دشمنان به ویژه در ایام محرم باشد

حجت الاسلام اشفاق وحیدی از تفرقه افکنی برخی عناصر دشمن برای تخریب فضای صلح و برادری  در ایام محرم درکشورهای جهان اسلام هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده شورای علمای شیعه پاکستان در استرالیا و امام جمعه ملبورن گفت: ما هرگز مانع و محدودیتی در بحث آئین‌های مذهبی ایام محرم الحرام را تحمل نخواهیم کرد و باید مراقب دسیسه دشمنان وحدت باشیم به ویژه عناصری که درصدد تخریب فضای صلح و برادری در محرم هستند.

حجت الاسلام اشفاق وحیدی طی مراسمی در ملبورن گفت: آئین‌های عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام صرفاً از سوی مسلمانان یا شیعیان نیست بلکه پیروان مذاهب سایر ادیان الهی احترام ویژه‌ای برای حضرت سیدالشهدا علیه السلام قائل هستند و به شیوه خود ابراز ارادت می‌کنند.

وی افزود: جامعه شیعیان استرالیا از برگزاری کنفرانس ملی عزاداری در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به طور تمام و کمال حمایت کرده و تاکید می‌کنیم که هیچ کارشکنی در مسیر برگزاری آئین‌های محرم را هرگز نخواهیم پذیرفت.

امام جمعه ملبورن گفت: برخی عناصر درصدد تخریب فضای صلح و برادری در ایام محرم هستند لذا باید نسبت به این تحرکات هوشیار باشیم.

وی تاکید کرد: متأسفانه برخی عناصر به بهانه مذهب و شریعت تنها درصدد پاشیدن بذر نفاق و برافروختن آتش تفرقه در میان جوامع مسلمان هستند به همین دلیل باید جلوی حرکت این خرابکاران را بگیریم‌.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا اظهار داشت: حاکمان باید برای خدمت به مردم و توسعه ملت‌های خود درصدد اعتلای سیاست رفاه و صلح باشند، باید فضا برای رفع نگرانی‌های مردم فراهم شود و متقابلاً ملت‌ها نیز برای حقوق خود باید مقاومت و مجاهدت از خود نشان دهند.

وی خطاب به حاکمان کشورهای اسلامی توصیه کرد که برای ریشه کنی فقر، بیکاری و افراط گرایی سیاست مستقل و مؤثری تدوین و به اجرا گذاشته شود.

کد خبر 5544702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha