۳ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۲۵

مقامات کی یف:

لهستان و آلمان به اوکراین تانک ارسال کردند

لهستان و آلمان به اوکراین تانک ارسال کردند

بر اساس اعلام مقامات ارشد کی یف، لهستان و آلمان تانک‌ هایی که به عنوان کمک نظامی به اوکراین تعهد کرده بودند را ارسال کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آندری یرمک» رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امروز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که لهستان و آلمان تانک‌هایی که به عنوان کمک نظامی برای کی یف تعهد کرده بودند را به این کشور فرستاده اند.

در بیانیه صادره از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در این خصوص آمده است: از لهستان تانک‌های PT-۹۱ موسوم به Twardy به اوکراین رسید. از دوستان خود متشکریم.

همچنین الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نیز با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که سه فروند از کل ۱۵ سیستم دفاع هوایی گپارد به اوکراین رسیده است.

«یوری بوریسوف»، معاون نخست وزیر روسیه پیشتر در گفتگویی تلویزیونی با اشاره حمایت های تسلیحاتی کشورهای غربی از اوکراین گفت: سامانه های موشکی جاولین و سامانه های توپخانه ای که غرب در اختیار اوکراین قرار می‌ دهد، سهم تعیین کننده‌ ای در روند عملیات نظامی نخواهد داشت و تنها درگیری را تشدید می‌ کند. این سلاح‌ ها به سختی می‌ توانند سهم تعیین کننده‌ ای داشته باشند که بر درگیری نظامی تأثیر بگذارند. حجم زیاد این تسلیحات فقط وضعیت را بدتر و درگیری را طولانی‌ تر می‌ کند. من فکر می‌ کنم که اوکراینی‌ ها از این امر فقط ضرر خواهند کرد.

پیشتر نیز، «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه از نابودی سازی بخشی از تسلیحات غربی در منطقه خارکیف خبر داده بود. این مقام نظامی روسیه در این ارتباط گفت: روز شنبه نیروهای مسلح روسیه از موشک های اسکندر برای از کار انداختن تسلیحات ارسال شده توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا و از بین بردن نیروهای تیپ ۵۸ پیاده مکانیزه اوکراین در منطقه خارکیف استفاده کرده اند.

کد خبر 5547298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha