۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی:

۵ هزار تن اضافه بار در محورهای خراسان جنوبی شناسایی شد

۵ هزار تن اضافه بار در محورهای خراسان جنوبی شناسایی شد

بیرجند- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از شناسایی بیش از پنج هزار تن اضافه بار از خودروهای حمل بار در راه‌های مواصلاتی استان طی سه‌ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جلال زاده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حمل بار بدون بارنامه علاوه بر تخلف و تخطی از قانون، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده برای رانندگان به همراه داشته باشد که یکی از آنها عدم پوشش بیمه در صورت خسارت به محموله است.

وی بیان کرد: کنترل ایمنی بار، ایمنی ناوگان، بارنامه، تجهیزات ایمنی و استانداردهای سلامت فنی وسایل نقلیه و کارت هوشمند از جمله مهمترین شاخص‌ها برای کاهش تخلف و افزایش ضریب ایمنی در جاده‌ها است.

جلال زاده بیان کرد: با تقویت گشت‌های نظارت حمل و نقل و همکاری پلیس راه استان، در سال جاری بیش از ۱۰ طرح گشت دروازه‌ای در سطح محورهای مواصلاتی استان اجرایی شده است.

وی هدف از اجرای طرح‌های نظارتی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای را جابه‌جایی نظام مند و سیستماتیک بار دانست و گفت: امیدواریم با تداوم اجرای طرح گشت دروازه‌ای و رعایت کامل قوانین توسط رانندگان، شاهد شبکه حمل و نقل پایدار باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری پنج هزار و ۲۰۰ تن تخلف اضافه بار از ظرفیت مجاز در جاده‌های استان شناسایی شد.

وی ادامه داد: شناسایی اضافه‌بار در راه‌های استان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹۰ درصد افزایش داشته است.

جلال زاده اظهار کرد: استفاده از سامانه‌های هوشمند نظارتی از دیگر راهکارهای کنترل اضافه بار در جاده‌های استان بوده که در این راستا جاده‌های استان به یک دستگاه سامانه هوشمند توزین تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه جاده‌ها از جمله سرمایه‌های ملی بوده و عدم رعایت تناژ استاندارد توسط ناوگان حمل و نقل کالا، آسیب‌های جدی به زیرساخت راه‌ها در شبکه حمل و نقل جاده‌ای را به همراه داشته است، گفت: این امر هزینه‌های زیادی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به دنبال دارد.

کد خبر 5553080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha