۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۴۶

امروز رخ داد؛

تشدید درگیری میان ارتش اتیوپی و شورشیان تیگرای

تشدید درگیری میان ارتش اتیوپی و شورشیان تیگرای

منابع خبری از تشدید درگیری میان ارتش اتیوپی و شورشیان موسوم به جبهه آزادی بخش تیگرای خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العین، منابع خبری از تشدید درگیری میان ارتش اتیوپی و شورشیان موسوم به جبهه آزادی بخش تیگرای خبر می دهند.

طرفین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

بر اساس این گزارش، درگیری ها میان نیروهای دولت اتیوپی و شورشیان موسوم به جبهه آزادی بخش تیگرای در مناطق مرزی شرق این کشور رخ داد.

دفتر اطلاع رسانی دولت اتیوپی در بیانیه ای اعلام کرد: جبهه آزادی بخش تیگرای در نقض آشکار آتش بس انسانی پایگاه های ارتش را هدف قرار داد.

بر اساس بیانیه دولت اتیوپی، جبهه آزادی بخش اتیوپی طی شش ماه گذشته دست به اقدامات ایذایی علیه نیروهای دولتی زده است و بامداد امروز چهارشنبه نیز به مناطق مرزی در شرق این کشور حمله کرده است.

دولت اتیوپی این اقدام جبهه آزادی بخش تیگرای را نقض رسمی آتش بس دانست و بر آمادگی ارتش این کشور برای مقابله با هر نوع حمله تاکید کرد.

بر همین اساس، دولت اتیوپی از جامعه بین الملل خواست که به جبهه آزادی بخش تیگرای برای توقف جنگ و خونریزی در این کشور فشار بیاورند.

اتیوپی اعلام کرد که همه مشکلات شهروندان اتیوپی باید با ابزارهای مسالمت آمیز و گفتگو حل و فصل شود.

دولت اتیوپی همچنین تاکید کرد که در قبال حفظ تمامیت ارضی و امنیت این کشور به مسئولیت و وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این جبهه آزادی بخش تیگرای، نیروهای دولت اتیوپی را به حمله مواضع جنوبی این جبهه متهم کرده بود. دولت اتیوپی در جولای گذشته از آمادگی خود برای مذاکره بدون پیش شرط با جبهه آزادی بخش تیگرای خبر داد.

گفتنی است که از ۴ نوامبر ۲۰۲۰ درگیری شدیدی بین ارتش اتیوپی و جبهه تیگرای آغاز شده است. شورشیان در استان تیگرای خود را با نام جبهه آزادی بخش تیگرای معرفی می‌کنند.

کد خبر 5572020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha