۸ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۵۷

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد؛

نصب تجهیزات بهداشتی در مسیر زائران اربعین حسینی در تمرچین

نصب تجهیزات بهداشتی در مسیر زائران اربعین حسینی در تمرچین

ارومیه - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از نصب و راه‌اندازی ۳۰ دوش حمام و سرویس بهداشتی در مسیر عبور زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر خبر داد.

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار کرد: این تجهیزات بهداشتی در چندین نقطه از مسیرهای عبوری زائران در شهرستان‌های نقده و پیرانشهر نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: امسال با توجه به اینکه مرز تمرچین پیرانشهر برای نخستین بار برای عبور زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است این اداره‌کل تمام تلاش خود را برای تأمین رفاه زائران به کار می‌گیرد.

جباری گفت: انجام نظارت‌های مستمر از مراکز خدماتی و رفاهی بین‌راهی در مسیر عبور زائران در طول برگزاری مراسم اربعین از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی از تشکیل تیم ویژه نظارت بر اماکن خدماتی و رفاهی بین‌راهی استان در طول ایام برگزاری مراسم اربعین خبر داد و اظهار کرد: این تیم نظارتی متشکل از نمایندگانی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شرکت نفت هستند.

جباری گفت: این تیم وظیفه دارد در طول ایام برگزاری مراسم اربعین از غذاخوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، جایگاه‌های سوخت بین راهی و مراکز اقامتی در مسیر نقده و پیرانشهر بازدید کند.

وی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار مرز تمرچین پیرانشهر برای عبور زائران اربعین حسینی بازگشایی شده است که برای این منظور زائرانی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه و … و استان‌های شمالی کشور از این مسیر تردد خواهند کرد.

کد خبر 5577752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha