۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۰۸

گزارش ضد روسی و جانبدارانه آژانس درباره نیروگاه زاپروژیا

گزارش ضد روسی و جانبدارانه آژانس درباره نیروگاه زاپروژیا

آژانس بین المللی انرژی اتمی نتیجه ماموریت بازرسان خود در بازدید از نیروگاه اتمی زاپروژیا را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش درباره وضعیت امنیتی نیروگاه اتمی زاپروژیا را منتشر کرد.

این گزارش که در ۵۲ صفحه تنظیم شده است، یافته های اولیه مربوط به بررسی ایمنی و امنیت هسته ای در نیروگاه زاپروژیا را که در ماموریت کارشناسان آژانس از این نیروگاه هسته ای بدست آمده، را نشان می دهد. همچنین نتایج مربوط به ماموریت اولیه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در چرنوبیل در ماه مه نیز ارائه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره می نویسد: گزارش آژانس با در پیش گرفتن رویکردی مغرضانه و سوگیری به نفع اوکراین، در بحث درباره «یکپارچگی فیزیکی» تأسیسات هسته‌ای به گزارش‌های اوکراین درباره استقرار ادعایی تجهیزات نظامی روسیه در نیروگاه زاپروژیا استناد می کند و از خطراتی سخن به میان می آورد که در اثر پرواز موشک‌های کروز روسی بر فراز آسمان این ناحیه حادث می شود.

بنا به نوشته اسپوتنیک، در این گزارش به گلوله باران مکرر تأسیسات زاپروژیا و نیز پیامد آن بر عملکرد و ایمنی نیروگاه اتمی مذکور اشاره می شود، بدون اینکه مسئول این حملات را معرفی کند (رسانه های اصلی اوکراین و غربی پیشتر روسیه را مسئول گلوله باران این نیروگاه معرفی کردند).

هیئت ۱۳ نفره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه به منظور بررسی وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا ماموریت خود در این نیروگاه آغاز کردند. یروگاه زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود، در خط مقدم جبهه درگیری‌های روسیه و اوکراین قرار گرفته و بمباران متعدد آن طی روزهای اخیر توسط ارتش اوکراین، به تشدید نگرانی ها درباره وقوع فاجعه ای مشابه فاجعه چرنوبیل منجر شده است.

کد خبر 5583563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha