۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۲۶

کارگردان و تهیه کننده سینما مطرح کرد؛

کاهش کیفیت فیلم‌ها با ترس از بازگشت سرمایه

کاهش کیفیت فیلم‌ها با ترس از بازگشت سرمایه

اصفهان-کارگردان و تهیه کننده سینما گفت: با توجه به عدم سرمایه‌گذاری و ترس بخش خصوصی نسبت به بازگشت سرمایه، سینمای کودک در حال تغییر و الگوگیری از سینمای هالیوود است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر احمدی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به دغدغه و مشکلات سینما و کاهش رغبت مخاطب به تماشایی پرده نقره‌ای سینما پرداخت و اظهار داشت: سینما در واقع باعث بازنگری دیدگاه‌ها به پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود و با توجه به اقتصاد و معیشت مردم طرح بلیط نیم بها برای یک روز کفایت نمی‌کند و به دلیل مشکلات موجود رفته رفته لذت تماشا روی پرده نقره‌ای به فراموشی سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه استراتژی و برنامه ملی برای سینما وجود ندارد، گفت: عدم مدیریت و استراتژی مشخص در سینما سبب شده که پلن و برنامه برای ساخت فیلم در سال‌های آینده مشخص نباشد که چه چالش‌ها ودغدغه‌هایی را پیگیری کنند.

ترس بخش خصوصی از عدم بازگشت سرمایه در فیلم

این تهیه کننده و کارگردان سینما خاطر نشان کرد: فیلم‌ها جامعه تصویری محسوب می‌شود که پدیدهای اجتماعی را داخل خود نمایان می‌کنند و به کمک زبان دیالوگ، نمایش و ایجاد یک موج مخاطب را مجبور به تفکر و ترغیب می‌کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان، گفت: با توجه به عدم سرمایه‌گذاری و ترس بخش خصوصی نسبت به بازگشت سرمایه، سینمای کودک در حال تغییر و الگوگیری از سینمای هالیوود است که اگر تدبیری اندیشه نشود مشکلات بزرگی را شاهد خواهیم بود.

سود و زیان سینما

احمدی از دیگر مشکلات سینما گفت: نبود سالن‌های مناسب با توجه به هجمه اکران‌ها، بسیاری از فیلم‌ها را در صف اکران قرار داده است و همانطور که سینما می‌تواند به جامعه کمک کند می‌تواند ضربه هم بزند و البته تولید فیلم‌های تلخ و غمناک صرفاً بد نیست و باید در همه ژانری فیلم داشت.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها و صنوف مختلفی در حوزه سینما برای حمایت و همراهی وجود دارد، گفت: اما تا زمانی که سینما صنعتی و خصوصی نشود معضلات ادامه دار خواهد بود و مسئله مالی جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌رود.

پیام و قصه قوی فیلم‌های ایرانی نسبت به ترکی

تهیه‌کننده و کارگردان سینما در پاسخ به اینکه چرا مخاطب فیلمه‌ای ترکی و هالیوودی بیشتر است، تصریح کرد: با وجودی که فیلم‌های ترکی پیام‌ها و قصه‌های قوی نسبت به فیلم‌های ایرانی ندارند اما به دلیل یک سری فاکتورهای سطحی و البته جلوه‌های بصری مورد استقبال قرار می‌گیرند، ممیزی‌ها و دخالت‌هایی که ذهن فیلم ساز را مجبور به سانسورمی‌کند باعث می‌شود که شاید نتوان به موضوعات نو و بدیع و فاخر برای جذب مخاطب پرداخت.

وی با بیان اینکه سینما قهرمان ندارد و فیلمنامه نویس‌ها اغلب سمت کپی پیش می‌روند، گفت: حلقه گمشده سینما گران استفاده از ابزار تبلیغات و ارتباط با رسانه‌ها است که این امر یک ضعف و کسر به شمار می‌رود و سینما با وجودی که می‌تواند برای انسان سمت و سوی فکری تعیین کند اما برای تأثیرگذاری بیشتر باید در سطح مسئولان هم دغدغه‌های خود را رفع کند.

فیلم پا به ماه و رفع معضل کاهش جمعیت

احمدی معتقد است که اقبال مردم به فیلم و سینما اغلب واسطه قصه و ساختار است و باید یک اتفاق و تحول بزرگی در سینما، متن و ساختار تولیدی ایجاد شود که مخاطب را به هیجان درآورد و مانند فیلم آدم برفی مردم را به سینما بکشاند.

وی با بیان اینکه اغلب دغدغه‌ها و معضلات اجتماعی منجر به فیلم می‌شوند، خاطر نشان کرد: کاهش جمعیت، منفی شدن نرخ رشد جمعیت و عدم رغبت خانواده‌ها برای فرزندآوری از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که در این راستا «فیلم پا به ماه» در دست تولید قرار گرفته است.

این تهیه کننده و کارگردان فیلم ادامه داد: سینماگران قدیم می‌گفتند سینما مانند قمار می‌ماند و برگشت سرمایه آن مشخص نیست اما در شرایط کنونی این موضوع صدق نمی‌کند زیرا باید از قبل تولید ریز مسائل اقتصادی را پیش‌بینی کرد و برای فروش این فیلم از طریق اکران سینما و پلتفرم‌ها اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 5587589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha