۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۶

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:

همه مدارس و دستگاه‌های دولتی باید سند رسمی بگیرند

همه مدارس و دستگاه‌های دولتی باید سند رسمی بگیرند

بوشهر- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: همه مدارس و دستگاه‌های دولتی باید سند رسمی بگیرند که ساز و کار این مهم فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی عصر سه شنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و کلاهبرداری برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه ثبت اسناد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همه سندهای عادی باید کنار گذاشته شوند افزود: این سندها محلی برای جعل، کلاهبرداری و فروش مال غیر هستند و باید سندهای رسمی جایگزین آنها شوند.

بابایی با تاکید بر لزوم برخورداری همه دستگاه‌های دولتی از سندهای رسمی اضافه کرد: اگر دستگاه اجرایی سند قولنامه ای دارد واحدهای ثبتی آمادگی مستند سازی و صدور سند را دارند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: زمین خواران رصد می‌کنند و برای دستگاه اجرایی که سند رسمی ندارد سند سازی و طرح دعوی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید اقدامات لازم را برای سنددار کردن همه مدارس انجام دهد گفت: در بسیاری از مناطق افرادی که زمینی هبه کرده اند نوه‌های آنها آمده و ادعا کرده اند که ما این هبه را قبول نداریم و اقدام به طرح دعوی کرده اند.

بابایی دریافت سند را عاملی برای جلوگیری از طرح دعوی بر علیه مدرسه‌هایی که سند ندارند دانست و اظهار داشت: مراحل صدور سند مدرسه‌ها برای آموزش و پرورش رایگان اعلام شده است.

وی از صدور سند رسمی برای ۸۵۰ مدرسه در استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 5607139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha