۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰

عمویی خبر داد؛

اعزام تیمی از کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بازدید از زندان اوین

اعزام تیمی از کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بازدید از زندان اوین

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به جزئیات اتفاقات شب گذشته زندان اوین و نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر، مقرر شد هیئتی از کمیسیون امنیت ملی برای بازدید از این زندان اعزام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه امروز (یکشنبه ۲۴ مهر ماه) این کمیسیون با اشاره به اتفاقات شب گذشته زندان اوین، اظهار داشت: در این جلسه به اتفاقات زندان اوین پرداخته شد و نماینده کمیسیون که در جلسه صبح امروز شورای امنیت شرکت کرده بود گزارشی از مباحث جلسه، ارائه کرد و البته این موضوع جزئیاتی دارد که نیازمند بررسی دقیق‌تر است.

وی بیان کرد: مقرر شد در آینده هیأتی برای بازدید از زندان اوین از سوی کمیسیون تعیین و اعزام شوند، البته پیش تر نیز کمیسیون امنیت ملی از این زندان بازدید داشته و بازدید جدید می‌تواند به تکمیل اطلاعات اعضای کمیسیون کمک کند.

عمویی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی در ادامه جلسه امروز طرح تشکیل حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را مورد بررسی قرار داد و در بررسی ماده یک این طرح و پس از آنکه بند الف آن در جلسه گذشته به تصویب رسید بندهای ب و پ را مورد بررسی قرار داد و پس از استماع نظرات موافقین و مخالفین بندهای پیشنهادی به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این بندها سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه وظیفه پیشگیری و مقابله با برنامه‌های تطمیع، فشار و فریب علیه مقامات و کارکنان این قوه را برعهده خواهد داشت و همینطور موضوع مقابله با توطئه‌ها و فعالیت‌های خرابکاری در این قوه با هماهنگی وزارت اطلاعات توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسیدگی به این طرح در کمیسیون ادامه خواهد داشت و بررسی ۵ ماده این طرح به چندین جلسه زمان نیاز دارد.

کد خبر 5610290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha