۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹

وزیر راه و شهرسازی:

تغییرات جدی در حوزه حمل و نقل کشور انجام می‌شود

تغییرات جدی در حوزه حمل و نقل کشور انجام می‌شود

مشهد ـ وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است تغییرات جدی در حوزه حمل و نقل کشور انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی ظهر پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد با بیان اینکه قرار است تغییرات جدی در حوزه حمل و نقل کشور انجام گیرد اظهار کرد: کشور چین در حوزه ساخت قطار سریع السیر رتبه نخست دنیا را دارد و هم اینک ۳۶ هزار کیلومتر قطار سریع السیر در چین ساخته شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: طی مذاکرات و تفاهم انجام شده، قرار است چینی‌ها، مطالعه اولیه برای راه اندازی قطار سریع السیر مشهد – تهران با مقیاس ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را ظرف ۲ ماه آینده انجام دهند.

وی گفت: راه اندازی قطار سریع السیر مشهد – تهران مورد تاکید مقامات ارشد نظام بوده و طی کمتر از یک ماه گذشته مصوبه‌ای در این زمینه داده اند لذا این طرح در اولویت طرح‌های ریلی کشور قرار گرفته است.

قاسمی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی را یکی دانست و افزود: این دو مجموعه می‌توانند در کنار هم نیازهای کشور را تأمین کنند و اعضای کمیسیون به تغییرات جدی در حوزه حمل و نقل کشور کمک شایانی می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برنامه تحول در بخش حمل و نقل کشور با اختصاص ۲۰ میلیارد دلار اجرا خواهد شد ادامه داد: پارسال توافقی با دوستان چینی به امضا رسید که بخشی از دالانهای (کریدورهای) ایران با بهره گیری از پیمانکاران ایرانی ساخته شود.

وی گفت: انجام کارهای بزرگ در حوزه حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی کشور بدون همراهی مجلس شورای اسلامی ممکن نیست و برای این حوزه باید فکری بنیادی کرد.

قاسمی بیان کرد: در راستای ایجاد تحول در سیستم حمل و نقل کشور، تعدادی از واگن‌های فرسوده را از دور خارج کرده ایم و علاوه بر از رده خارج کردن واگن‌های فرسوده، ۴۰۰ تا ۵۰۰ واگن باری جدید نیز به ظرفیت واگنی کشور اضافه شده است.

کد خبر 5618426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اکبر IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
      0 0
      آقای قاسمی برای حل مشکل مسکن باید مالیات سنگینی مثل ۹ در صد برای فروش مسکن و بیشتر از آن برای فروش زمین بگذارید و پول دریافتی را فقط صرف ساخت مسکن بکنید
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
      0 0
      خب خدا را شکر مشکل ساخت چند ملیون مسکن تمام،حالا مشغول میشه به حل مسایل حمل‌ونقل نقل