۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد؛

اجرای طرح کشت یکپارچه در ۱۲۰۰ هکتار اراضی گلابر

اجرای طرح کشت یکپارچه در ۱۲۰۰ هکتار اراضی گلابر

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در پایاب سد گلابر ۱۲۰۰ هکتار از اراضی به صورت متمرکز و یکپارچه کشت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله حسنی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد الگوی کشت و ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان زنجان اظهار کرد: تبیین الگوی کشت یکی از مسائل مهم اقتصاد است و به واسطه مختصاتی که در حوزه کشاورزی داریم و با خرد شدن اراضی و امکانات پایه دست و پنجه نرم می‌کنیم، باید به فکر نظام بهره‌برداری مناسب و خوشه‌های تولید باشیم.

وی در مورد برنامه‌های الگوی کشت در استان بیان کرد: در پایاب سد گلابر ۱۲۰۰ هکتار از اراضی در قطعات خرد یک هکتاری، به صورت متمرکز و یکپارچه کشت شده است و توسعه شبکه‌های فنی و مهندسی غیردولتی، لازمه ورود دانش به مرزعه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: در استان زنجان به موضوع صنایع تبدیلی و تکمیلی برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر خواهیم پرداخت و استفاده از شیوه‌های جدید و دانش‌بنیان را در دستور کار قرار می‌دهیم.

حسنی با اشاره به اینکه زنجان در تولید محصولات کشاورزی رتبه ۱۷ را دارد، عنوان کرد: این در حالی است که در اشتغال و درآمد این بخش سهم کمتری را به خود اختصاص داده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: زنجان ۳ پارک علم و فناوری و ۴ مرکز رشد دارد که ۸۰ شرکت در پارک استان مستقر هستند که ۱۸ مورد آن دانش‌بنیان است.

علی آذرپیوند با اشاره به اینکه ظرفیت مرکز نوآوری تکمیل شده است، ادامه داد: ۱۰ طرح توسعه در دست اقدام داریم، ۳ خانه خلاق، یک کارخانه نوآوری و یک برج فناوری در این راه‌اندازی می‌شود.

وی ابراز کرد: این شرکت‌ها با ۵ میلیارد تومان اداره می‌شود در حالی که دیگر استان‌ها بودجه‌های بیشتری دارند و باید سهم زنجان افزایش یابد.

کد خبر 5633885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha