۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸

کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی:

کاهش کیفیت هوا در مشهد/دمای هوای روزانه افزایش می‌یابد

کاهش کیفیت هوا در مشهد/دمای هوای روزانه افزایش می‌یابد

مشهد ـ کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی گفت: از سه ‎شنبه علاوه بر افزایش دمای هوای روزانه، بر سرعت وزش باد در مناطقی از شمال غرب، مرکز و شرق استان افزوده می‌شود.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، جوی پایدار بر استان حاکم بوده و بتدریج کیفیت هوای شهر مشهد مقدس، ناسالم می‌شود. ضمن اینکه از سه‎ شنبه علاوه بر افزایش دمای هوای روزانه، بر سرعت وزش باد در مناطقی از شمال غرب، مرکز و شرق استان افزوده شده که با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید همراه خواهد بود.

کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا دوشنبه ۳۰ آبان ماه صاف و غبار آلود و از بعدازظهر وزش باد ملایم پیش بینی می‌شود.

وی به وضع هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱- درجه سلسیوس سردترین و سرخس با بیشینه دمای ۲۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۵ و ۱۹ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‎‎ بجستان ۲۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کد خبر 5636394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha