۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۷

ماریا زاخارووا:

سیاست واشنگتن مسکو و آمریکا رادر آستانه درگیری مستقیم قرار می‌دهد

سیاست واشنگتن مسکو و آمریکا رادر آستانه درگیری مستقیم قرار می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در واکنش به بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: سیاست کوته‌ بینانه واشنگتن، روسیه و آمریکا را در آستانه درگیری مستقیم قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: تلاش آمریکا برای حفظ هژمونی به هر طریق ممکن و نادیده گرفتن واقعیت های جدید ژئوپولتیکی به نتایج قابل پیش‌بینی منجر شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: بعد از شکست بزرگ در افغانستان، آمریکا به طور فزاینده ای به یک درگیری جدید متمایل است؛ در این مسیر نه تنها از رژیم نئونازی در کی یف حمایت مالی و تسلیحاتی می کند، بلکه حضور نظامی خود را در میدان (نبرد) افزایش می دهد. این سیاستی خطرناک و کوته بینانه است که روسیه و آمریکا را در آستانه درگیری مستقیم قرار می‌ دهد.

«ماریا زاخارووا» در ادامه افزود: مسکو به تنش زدایی و توافق در خصوص اصول همزیستی مسالمت آمیز بر اساس روابط متقابل علاقه مند است. ما ارتباطات با واشنگتن در سطوح مختلف را کنار نمی گذاریم؛ اما برای پیشرفت حداقلی به حرکت متقابل نیاز داریم؛ موضوعی که نیازمند اراده سیاسی، دید باز و آمادگی برای مذاکره صادقانه و دور از رویه دوگانه است. این دقیقاً چیزی است که واشنگتن در حال حاضر کاملاً فاقد آن است.

گفتنی است که واکنش کنونی روسیه به بیانیه ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به شمار می رود که درباره مسئولیت مسکو در ارتباط با بدتر شدن روابط واشنگتن و روسیه ادعاهایی را مطرح کرده بود.

کد خبر 5659934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha