۹ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳

سخنگوی شورای وحدت:

۹ دی ماه روز تولی و تبری ملت ایران است

۹ دی ماه روز تولی و تبری ملت ایران است

تبریز- سخنگوی شورای وحدت گفت: ۹ دی ماه، روز تولی و تبری ملت ایران و روز بیعت مردمی است که پای انقلاب و آرمان‌هایش ایستادند.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه روز ۹ دی در تاریخ انقلاب می‌درخشد، اظهار کرد: در انتخابات سال ۸۸ مردم انقلابی و مسلمان ایران بعد از رأی دادن به جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸، بالاترین رکورد حضور در یک انتخابات را شکستند و مشارکت بالای ۸۵ درصدی داشتند و این در حالی بود که در اروپا شاهد انتخابات پارلمان با مشارکت کمتر از ۲۵ درصد بودیم.

وی ادامه داد: حضور ۸۵ درصدی مردم در انتخابات می‌توانست به یک اهرم قوی در مواجهه با تبلیغات غرب در بحث دموکراسی در ایران تبدیل شود در حالی که مردم می‌توانستند این سند افتخار و حضور پر شور را به رخ دنیا بکشانند، اما عده‌ای با ادعاهای واهی سعی کردند انتخابات را مخدوش کنند و فتنه گران بزرگ‌ترین ستمی که کردند، همین موضوع بود.

وی با بیان اینکه فتنه گران شرایط را طوری کردند تا رسانه‌های آمریکا علیه ایران سمپاشی کنند و این ظلم بزرگی بود، گفت: رهبر معظم انقلاب در نهایت صبر برای پیگیری شکایت‌های انتخاباتی، شورای نگهبان را مأمور کردند تا آرا بازشماری و حجت تمام شود.

متکی افزود: فتنه گران بسیار سریع متوجه شدند که باید برای حرف‌های خود دلیل و سند بیاورند، دشمنان انقلاب کسانی را بسیج کردند تا کشته سازی کنند و رسانه‌های آن سوی مرز آماده بودند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از انقلاب و صدای انقلاب زخم خورده بودند، در روزهای تاسوعا و عاشورا اهانت‌های خود را علیه امام حسین (ع) نشان دادند و بسیاری فهمیدند که مسأله اصلی چیز دیگری است.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه سریعاً پی بردیم در پشت پرده فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۸ و حوادث اخیر چه کسانی هستند، گفت: مردم مشکلات زیادی دارند و باید حرف آنان را شنید؛ در حوادث چند ماه اخیر چند محور را می‌توانیم تحلیل کنیم؛ کسانی نقد و اعتراض دارند، رهبر معظم انقلاب، انقلاب بسیار هوشمندانه برخی را با کسانی که با ملت ایران مخالفت دارند، جدا دانستند.

وی اضافه کرد: اعتراض و نقد شنیدنی است، دولت آقای رئیسی اعلام کرد قشرهای مختلف مطالبات خود را بیان کنند و همه‌ی آنها شنیدنی است و مسئولان باید عمل کنند.

وی متذکر شد: نکته بعدی در اغتشاشات اخیر این است که آمریکایی‌ها کسانی را برای مناسبت‌های مختلف تربیت کرده و در جریانات اخیر به آنها و اراذل و اوباش متوسل شدند تا بسیجیان انقلابی را به شهادت برسانند.

دشمنان در اقصی نقاط کشور اغتشاش به پا کردند و فکر کردند کار تمام است اما بدانند که خودشان را فریب می‌دهند.

متکی گفت: شما در ۴۳ سال گذشته در منطقه کم آوردید و شکست‌های پی در پی داشتید و گفتید تا دو سال نظام جمهوری اسلامی را تغییر می‌دهیم، ۲۰ سال به افغانستان آمدید و با کارنامه‌ای از جنایت و آدم کشی سر افکنده برگشتید، داعش و وهابیت را شما به وجود آوردید.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور کودن آمریکا گفت ایران را آزاد خواهیم کرد، شما به آزمودن‌های شکست خورده تا کی ادامه می‌دهید؟ شما متوجه نشدید این مردم مانند پولاد در مقابل شما ایستاده‌اند؟

وی گفت: به حداقل فهم رسیدید که نمی‌توانید درست تحلیل کنید، جای تأسف است که اروپایی‌ها همیشه نسخه دموکراسی می‌دادند و اکنون خلاف نظر مردم نظر ارائه می‌کنند.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه عربستان شما را فریب داد و گفت ۱۵ روزه کار یمن را تمام خواهم کرد و الان هفت سال گذشته است، یادآور شد: در ماجرای اوکراین تحریک کردید و سعی کردید حوزه‌ی ناتو را به عنوان کمربند در روسیه بکشید، اگر مسئله اوکراین هم نبود موضوع دیگر را به میان می‌کشیدید.

وی افزود: متأسفانه اروپا سیاست خارجی ندارد و آن را به آمریکا واگذار کرده است و شما باید از ۹ دی درس بگیرید که ملت ایران از نظام و اعتقادات و مقدسات خود نمی‌گذرند.

وی گفت: ۹ دی روز شکوه حضور یک ملت هست که حضور بیگانگان را نمی‌پذیرد، دشمن بداند مردم ایران وامدار شهیدان و امام آزاده هستند و دست از انقلاب خود نمی‌کشند.

متکی بیان کرد: کوردلان و کسانی که چشمان خود را می‌بندد، بدانند ایران زنده است و جای جای ایران به نام شهیدان مزین است تا آدرس را گم نکنیم.

وی در پایان تاکید کرد: شما فکر کردید که شهید سلیمانی را تمام کردید؟، شما فرهنگ شهادت را نمی‌فهمید، اکنون همه زنده بودن شهید سلیمانی را می‌بینند، اروپا و آمریکا سر عقل بیایند و بدانند زمان بزن و در رو تمام شده است و یکی بزنید ده تا می‌خورید.

کد خبر 5668573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha