۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۳۴

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست مرکزی خبر داد؛

فعالیت ۱۱ پایگاه سنجش آلودگی هوا در استان مرکزی

فعالیت ۱۱ پایگاه سنجش آلودگی هوا در استان مرکزی

اراک- رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از فعالیت ۱۱ پایگاه سنجش آلودگی هوا در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸ پایگاه در اراک فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محرابیان اظهار کرد: اکنون ۱۱ پایگاه سنجش آلودگی هوا در استان مرکزی نصب شده که از این تعداد هشت پایگاه در اراک، ۲ پایگاه در ساوه و یک پایگاه در شازند است.

به گفته محرابیان، بیشترین ترکیب آلاینده هوا در دهه پیشین به دلیل تردد زیاد خودرو پیکان و فعالیت صنایع، مونواکسیدکربن به همراه دی اکسید گوگرد بود، اما ماهیت آن اکنون به ذرات معلق تغییر یافته است.

وی ادامه داد: نخستین پایگاه سنجش آلودگی هوا در سال ۸۱ در مکان شهرداری قدیم اراک واقع در میدان شهدا نصب شد و شبکه پایش کیفیت هوای اراک نیز در سال ۸۶ و با بودجه بانک جهانی ایجاد شد.

محرابیان اضافه کرد: امروز ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون در کنار دی اکسید گوگرد ناشی از مصرف مازوت در نیروگاه شازند برای سلامتی بسیار زیانبار است.

کد خبر 5671410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      0 0
      سلام اراک یلاق ایران بوده حیفه که اینطوری بشه این آلودگی ها امکان فیلتر جذب دفع جمع آوری وحتی استفاده و دور کردنش و تغییر سوخت جابجایی یا استفاده از انرژی‌های نو برای تولید برق نیست عبور خودروهای سنگین از اراک وحتی سبک که حجم زیادی از انواع آلودگی‌ها رو دارن وهیچ سودی ندارن جای بررسی داره