۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵

اندیشکده نظامی-صنعتی آمریکا؛

واشنگتن برای جنگ با پکن به هیچ عنوان آماده نیست

واشنگتن برای جنگ با پکن به هیچ عنوان آماده نیست

یک اندیشکده آمریکایی مدعی است ذخایر نظامی واشنگتن به حدی تحلیل رفته که برای جنگ احتمالی و بلندمدت با چین، «آمادگی کافی» ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» در گزارشی نوشته است که ذخایر تسلیحاتی و نظامی آمریکا به اندازه‌ای کاهش پیدا کرده که این کشور برای جنگ بلندمدت احتمالی با چین، به هیچ عنوان مهیا نیست.

جنگ و مواجهه نظامی که این اندیشکده نظامی-صنعتی شبیه‌سازی کرده، نشان می‌دهد که ظرف یک هفته «جنگ متعارف و فرسایشی» علیه چین در تنگه تایوان، ذخایر موشک‌های دوربرد و هدایت‌شونده و نقطه‌زن آمریکا به احتمال فراوان تمام می‌شود.

این مطالعه همچنین مدعی است که اصرار و پافشاری دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر ارسال ۸ هزار و ۵۰۰ سامانه موشکی «جاولین» و دست کم یک هزار و ۶۰۰ سامانه موشکی «استینگر» به اوکراین، بدان معنا است که موجودی ارتش آمریکا هم‌اکنون رو به کاهش گذاشته است.

سِت جونز، نایب رئیس این اندیشکده در گفت‌وگو با وال‌استریت‌ژورنال گفت: معتقدم که ذخایر دفاعی آمریکا به عنوان موئلفه اصلی، در حال حاضر برای پاسخ دادن به فضای امنیتی موجود، آماده نیست.

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد: اگر برای سناریوی رویارویی با چین در تنگه تایوان، مهمات مورد نیاز را به اندازه کافی در اختیار نداشته باشید، چطور می‌توانید چین را متوقف کنید؟

جونز افزود: مشکل اصلی این است که ذخایر صنعت دفاعی آمریکا از جمله مهمات، در حال حاضر برای پشتیبانی از یک جنگ متعارف و طولانی، تجهیز و مهیا نیست.

وی مدعی است که یافته‌هایش بر پایه «داده‌های موجود و علنی درباره سامانه‌های تسلیحاتی و مهماتی از جمله پایگاه اطلاعات وزارت دفاع، مصاحبه با چندین و چند مقام ارشد این وزارتخانه و اعضای کنگره، مقامات صنایع دفاعی و کارشناسان فعال در این حوزه و همچنین نتایج شبیه‌سازی جنگی و سایر تحلیل‌ها» جمع‌آوری شده است.

با این حال، مشخص نیست که ارزیابی آنها تا چه اندازه مستقل باشد زیرا اندیشکده مذکور، از قِبل همکاری با شرکت‌ها و کارخانه‌های چندملیتی، سالانه میلیون‌ها دلار درآمد دارد؛ شرکت‌هایی که عمدتاً در فهرست بدنام‌ترین سازندگان اسلحه از جمله نورتروپ گرومان، لاکهید مارتین، بوئینگ و ریتیون قرار دارند.

کد خبر 5690721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha