۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴

سفر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا به منطقه با موضوع ایران و روسیه

سفر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا به منطقه با موضوع ایران و روسیه

معاون وزیر خزانه‌ داری آمریکا قرار است از فردا سفر منطقه ای ۵ روزه خود را به منطقه در ارتباط با موضوع تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران و روسیه آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شبکه تلویزیونی دویچه وله، معاون وزیر خزانه‌ داری آمریکا در روزهای آینده به غرب آسیا سفر می کند تا به زعم خود به مقامات دولتی و شرکت‌های تجاری چند کشور درباره قطع مبادلات تجاری با نهادهای تحریم‌شده توسط آمریکا علیه ایران و روسیه هشدار دهد!

بر اساس اعلام این رسانه، «برایان ادی نلسون» معاون وزیر خزانه‌ داری آمریکا از فردا یکشنبه ۲۹ ژانویه تا سوم فوریه (۹ تا ۱۴ بهمن) به غرب آسیا سفر می‌ کند. او در این سفر در خصوص آنچه این نهاد مدعی «تروریسم و جرایم مالی» است؛ به کشورها و شرکت‌ ها هشدار خواهد داد تا در صورت انجام تجارت با نهادهای مشمول تحریم‌ های آمریکا، ممکن است دسترسی به بازار واشنگتن را از دست بدهند.

بهانه آمریکا از این اقدام تلاش‌ های روسیه برای دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه مسکو به دلیل درگیری ها در اوکراین اعلام شده است.

«برایان ادی نلسون» در جریان این سفر از کشورهای عمان، امارات متحده عربی و ترکیه دیدار می‌ کند.

به گزارش وبگاه شبکه تلویزیونی دویچه وله، یک سخنگوی وزارت خزانه‌ داری آمریکا در این ارتباط به خبرگزاری رویترز گفته است: او در این سفر با مقامات دولتی و نیز نهادهای تجاری و مالی دیدار و بر ادامه تشدید تحریم‌ های آمریکا تاکید خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خزانه‌ داری آمریکا نیز در این باره گفت: افراد و مؤسساتی که در حوزه‌ های قضایی مجاز فعالیت می‌ کنند، به دلیل انجام تجارت با نهادهای تحریم‌ شده یا عدم انجام بررسی‌ های لازم، به طور بالقوه دسترسی به بازارهای ایالات متحده را از دست می‌ دهند.

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در جریان این سفر درباره تلاش‌ های وزارت خزانه‌داری برای مقابله با فرار روسیه از تحریم‌ ها و کنترل‌ های صادراتی اعمال‌ شده به بهانه درگیری های اوکراین، بهانه بی اساس و بدون سند و مدرک فعالیت‌ های بی‌ ثبات‌ کننده ایران در منطقه، خطرات مالی غیرقانونی تضعیف‌ کننده رشد اقتصادی و سرمایه‌ گذاری خارجی رایزنی خواهد کرد.

همچنین، این سفر آخرین سفر یک مقام ارشد وزارت خزانه‌ داری آمریکا به ترکیه برای بحث در مورد تحریم‌ ها، پس از یک رشته هشدار در سال گذشته از سوی مقامات خزانه داری و وزارت بازرگانی این کشور به آنکارا برای اطمینان از اجرای محدودیت‌ های آمریکا علیه روسیه خواهد بود.

معاون وزارت خزانه‌ داری آمریکا در حالی به ترکیه سفر می‌ کند که این ۲ کشور عضو ناتو اخیرا بر سر بسیاری مسائل با یکدیگر اختلاف پیدا کرده‌ اند.

ترکیه اخیرا با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو مخالفت کرده است. آنکارا از اینکه درخواستش برای خرید جت‌ های جنگنده F -۱۶ از آمریکا به طور فزاینده‌ ای با توافق این کشور برای پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو مرتبط شده، ناراحت شده است.

نلسون روزهای دوم و سوم فوریه (پنجشنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه) از آنکارا، پایتخت ترکیه و مرکز مالی استانبول دیدار خواهد کرد.

کد خبر 5694333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      0 0
      بیشتر امارت براش مهمه که هرچه بلا سرکشور ما آمده از همین امارات بوده چون از یه طرف با ما کارمی کنه از طرف دیگر هم به سمت جبهه غرب و آمریکا و کانادابوده شده قلک خالی کن کشور ما برای کانادا و اروپا