۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۵:۱۳

ادعاهای ماکرون علیه ایران در دیدار با نتانیاهو

ادعاهای ماکرون علیه ایران در دیدار با نتانیاهو

رئیس جمهور فرانسه در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو به طرح برخی ادعاها  درباره ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طرح برخی ادعاها درباره ایران پرداخت.

در این ارتباط رویترز گزارش داده است که ماکرون در این دیدار با حضور نتانیاهو، ادعای عجله ایران در برنامه هسته‌ای خود را مطرح کرده و گفته است که پاریس رفتار عجولانه ایران در زمینه هسته‌ای را محکوم می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با نتانیاهو به موضوع فلسطین نیز اشاره کرده و ضمن اعلام نگرانی پاریس از وضعیت کنونی در سرزمین‌های فلسطینی، گفته است که پاریس مخالف ادامه سیاست شهرک سازی در کرانه باختری است.

پیش از این اعلام شده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همراه همسرش ساره وارد فرانسه شد و با امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

دیدار نتانیاهو با ماکرون در پاریس نخستین سفر خارجی نتانیاهو به خارج از زمان بازگشت دوباره او به قدرت است. پیشتر برخی منابع هدف از سفر نتانیاهو به فرانسه را انجام لابی‌های ضدایرانی عنوان کرده بودند.

همچنین پیش از این، بنیامین نتانیاهوگفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان به اقدامات خراب‌کارانه این رژیم با هدف توقف برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اعتراف کرده بود. او با بیان اینکه این رژیم «اقداماتی علیه توسعه تسلیحاتی خاصی انجام داده» افزود: من هرگز درباره عملیات‌های ویژه صحبت نمی‌کنم. هر موقع انفجارهایی در غرب آسیا رخ می‌دهد، اسرائیل را مسئول آن می‌دانند، بعضی وقت‌ها کار ماست و بعضی مواقع هم نه.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که خود یکی از دارندگان تسلیحات اتمی است و تاکنون به هیچ سازمان منع اشاعه و کنترل برنامه هسته‌ای نپیوسته مدعی شد: فکر می‌کنم تنها راهی که بتوان مانع دست‌یابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شد یا آن را متوقف کرد، ترکیبی از تحریم‌های فلج‌کننده به همراه تهدید نظامی معتبر است.

رژیم صهیونیستی در حالی به دنبال جوسازی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای است که مقامات ارشد کشورمان بارها تأکید کردند تولید و نگهداری تسلیحات هسته‌ای هیچ‌گاه جزئی از برنامه دفاعی ایران نبوده و بر اساس آموزه‌های دینی و شرایط موجود، نیازی به این نوع تسلیحات ندارد.

ایران در راستای نشان‌دادن حُس‌نیت خود به «افکار عمومی جهان» در پیشبرد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه، در سال ۱۳۹۴ توافق هسته‌ای با کشورهای گروه ۵+۱ امضاء کرد که به اعتراف مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مقامات آمریکایی و غربی، برنامه هسته‌ای ایران از سال ۹۴ تا کنون تحت شدیدترین بازرسی‌های آژانس بین‌المللی قرار گرفته است.

آژانس بین‌المللی در دست‌کم ۱۵ گزارش فصلی خود به صلح‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرد. آمریکا در اردیبهشت ۹۷ در اقدامی یک‌جانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد و ایران نیز پس از یک سال «صبر راهبردی» و بی‌عملی طرف‌های غربی در جبران خسارت‌های اقتصادی ایران با خروج واشنگتن از برجام، بخشی از تعهدات برجامی خود را تعلیق کرد.

کد خبر 5699525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      فرانسه کشوری است که ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
    • بابائی IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 1
      هفت حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا جنایتکار 2 - انگلیس جنایتکار 3 - فرانسه جنایتکار 4 - عربستان سعودی جنایتکار 5 - امارات جنایتکار 6 - ترکیه جنایتکار 7 - اسرائیل جنایتکار
    • بابائی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      فرانسه جنایتکار از سال 1332 تاکنون بزرگترین تهدید علیه ایران است
    • بابائی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      و این درحالی است که اسرائیل جنایتکار بزرگترین تهدید علیه ایران، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. اسرائیل جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1945 تاکنون عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، پیدایش و رشد تروریسم در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
    • بابائی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      شرم آور و تاسف بار است که اسرائیل جنایتکار از سال 1918 تاکنون در فلسطین جنایت می کند و آدم می کشد بنت: ایران بزرگترین تهدید علیه اسرائیل است
    • بابائی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      از نظر من اسرائیل جنایتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1918 تاکنون بزرگترین عامل بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
    • بابائی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      بهترین گرینه و پاسخ ملت ایران به دخالت و مداخله اسرائیل و متحدانش در امور ایران فقط لغو برجام و مذاکرات وین و ساخت بمب اتمی است.
    • بابائی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      داعش از سال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا، انگلیس و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی و امارات دست به اقدامات تروریستی می زند و همچنان نیز ادامه می دهد. از سال 1918 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است.
    • بابائی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و امارات و ترکیه و اسرائیل و عربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
    • بابائی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      ملت ایران از سال 1332 تاکنون همیشه در مقابل زیاده خواهی‌های فرانسه جنایتکار و مزدورانشان ایستادگی کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      باید جنایت فرانسه جنایتکار را به دنیا معرفی کنیم
    • بابائی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 1
      مذاکره ایران با فرانسه و مزدورانشان از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است و مقصر اصلی هم 100 درصد فقط دولت حسن بوده است.
    • بابائی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      فرانسه متاسفانه هنوز هم درک نمی کند، نمی داند، نمی فهمد و توجه نمی کند آمریکا جنایتکار در سال 97 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است.
    • بابائی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      ماکرون، نتانیاهو، هر دو سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار هستند
    • بابائی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      اعتراف روزنامه فرانسوی: اسرائیل به تروریست ها در سوریه حقوق می دهد. اسرائیل در جولان اشغالی سوریه حامی داعش است. دولت فرانسه حامی جنایات جنگی اسرائیل در سوریه است.
    • بابائی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      فرانسه جنایتکار مشکلات داخلی خودش را حل کند. امروز برای همه مردم ایران ثابت شده که متاسفانه گفت‌وگو و مذاکره و دیپلماسی 100درصد فقط عامل اصلی مشکلات مردم و کشور بوده است و از سال 1392 تاکنون هم نتیجه و جواب نداده است
    • بابائی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      حمایت آمریکا جنایتکار از اقدامات خرابکارانه اسراییل جنایتکار در ایران برای آمریکایی ها جنایتکار و هم صهیونیست ها جنایتکار گران تمام خواهد شد وگران تمام می شود.
    • بابائی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      فرانسه جنایتکار از سال 1332 تاکنون ثابت کرد که دشمن تاریخی ملت ایران بوده است. فرانسه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار از مرداد ماه سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      فرانسه جنایتکار بیش از 44 سال است که گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین را پناه داده است.
    • بابائی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      فرانسه جنایتکار به علت همکاری با جنایتکاران باید مجازات شود
    • بابائی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      آمریکا و متحدانش و به همراه مزدورانشان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی بیش از 999 هزار نفر مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه را در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن قتل عام کردند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • حرف دل همه مردم ایران IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      سفیر فرانسه را از ایران اخراج کنید سفیر فرانسه را از کشور اخراج کنید حرف دل همه مردم ایران
    • فرانسه اولین كشور حامی علنی منافقین IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      فرانسه اولین كشور حامی علنی منافقین اقدامات تروریستی گروهك منافقین در ابتدای سال 1360 كه موجب شهادت هزاران نفر از مردم ایران و 200 نفر از مقامات نظام شد، از ابتدا مورد حمایت رژیم صهیونیستی و كشورهایی همچون آمریكا و فرانسه بود. در مطلب زیر به تعامل خوب پاریس با …
    • بابائی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      اسرائیل جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار انواع تسلیحات مورد نیاز داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • حرف دل همه مردم ایران IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ مردم ایران از سال 1357 تاکنون ثابت کردند که از تحریم و تهدید هراسی ندارند و ما از سپاه تقاضا داریم از اسرائیل و مزدورانشان انتفام بگیرد
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی مسئول حمله تروریستی به مجموعه کارگاهی وزارت دفاع در شهر اصفهان است و اقدام این رژیم نقض قوانین بین‌المللی و محکوم است.
    • بابائی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      امانوئل ماکرون بی ادب رئیس جمهور فرانسه جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی سکوت نمی کرد
    • بابائی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰ تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون در سوریه و عراق چه غلطی می کنند؟
    • بابائی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      مذاکره با آمریکا و هم کشورهای اروپایی و غیره هیچ فایده ای ندارد و از سال 1392 تاکنون هم برای همه مردم ایران ثابت شده است. ترامپ و بایدن دشمنی با ایران تفاوتی ندارند چون به خاطر که هر دو سگ دست نشانده رژیم کودک کش هستند.
    • کشورهای غربی باید منافقین را برای محاکمه به ایران IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      کشورهای غربی باید منافقین را برای محاکمه به ایران تحویل دهند کشورهای غربی که خواهان بهبود روابط با ایران هستند باید منافقین را برای محاکه به ایران تحویل دهند. در حال حاضر از گروهک تروریستی منافقین تنها یک نام برای خودشان باقی مانده است.
    • اعتراض IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      سکوت حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در در باره دخالت و مداخله آمریکا، کشورهای اروپایی، جمهوری آذربایجان، ترکیه و اسرائیل در امور داخلی ایران شرم آور و تاسف است.
    • بابائی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدوانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند، وزارت خزانه داری آمریکا جنایتکار هم ایران را تحریم می کند شرم آور و تاسف بار است.
    • اعتراض IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      متحد راهبردی ‎آمریکا و شریک ‎اروپا در غرب آسیا، رژیمی است که طبق آمار وزارت بهداشت ‎فلسطین، ۲۲۴ فلسطینی خاصه ۵۳ کودک را در سال ۲۰۲۲ به قتل رساند، ۱۰،۵۰۰ نفر را زخمی کرد و ۱۷۱ مرتبه امدادگران و آمبولانسهای آنها را هدف حمله قرار داد. ناقضان روزمره ‎حقوق‌بشر، مدعیان دروغین آن هستند.
    • بابائی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      آمریکا و متحدانش و به همراه مزدورانشان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2001 تاکنون در افغانستان و منطقه خاورمیانه جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند، وزارت خزانه داری آمریکا جنایتکار هم ایران را تحریم کرده است شرم آور و تاسف بار است.
    • مجتبی US ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      ایران بهتره از ان پ تی بیاد بیرون
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ به دنبال اهدافی برای مقابله با روابط آمریکا و اسرائیل و مزدورانشان هستیم
    • بابائی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ آمریکا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش سعودی سکوت نمی کرد آمریکا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی سکوت نمی کرد
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ آقای جان کربی تقویت همکاری های نظامی آمریکا با دشمنان ایران در منطقه و ارسال آخرین مدل و پیشرفته ترین تسلیحات برای آنها و همچنین ایجاد انواع و اقسام پیمان های ضد ایرانی را چگونه تفسیر می کنید؟
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      در طول تاریخ بشریت کدام کشوری دکترین نظامی خود را متناسب با خواست و نگرانی ها و دغدغه های دشمنان خود تنظیم کرده است که ایران دومی آن باشد آمریکا بی رحم ترین و بی منطق ترین دشمن ایران است و نباید اجازه داد
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      این دشمن خطرناک در هیچ حوزه ای نسبت به ایران دست برتری داشته باشد ایران برای جلوگیری از هرگونه دست برتری آمریکا و هم پیمانانش در منطقه هر آنچه لازم باشد در دستیابی به انواع و اقسام تسلیحات از متعارف گرفته تا غیر متعارف و اتحاد و هم پیمانی هوشمندانه با هر کشور و قدرتی کوتاهی نخواهد کرد
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      عمق نگرانی های دشمنان نشان از درست عمل کردن ما در مقابله با آنهاست آمریکا مطمئن باشد این نگرانی ها در برابر برنامه های ایران برای آنها هیچ است ایران در برابر دشمنان مواضع خود را از دفاعی به تهاجمی تبدیل کرده است و آنها باید یا در نگرانی های دائمی بسر ببرند
    • بابائی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      اروپا از رژیم سعودی، رژیم کودک کش صهیونیستی، حمایت از تروریسم دولتی است اروپا جنایتکار علنی از تجاوز و جنایت عربستان سعودی و اسرائیل همه حمایت می کند چرا؟
    • ابوطالبی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      چراارسال نمیکنی ازچی میترسی ماایرانیم هرانچه بخواهیم بدست میاوریم اژانس وطرفین برجام درمقابل مادچارضعف و درماندگی شده وازتصمیم گیری دچارچندذهنی شده اندایران سلاح هسته ای راحرام میداند